BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Białasiewicz Maria
Tytuł
Wybrane aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw
Selected Aspects of the Competitiveness of Enterprises
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2010, nr 17, s. 61-75
Tytuł własny numeru
Przedsiębiorstwa w procesie zmian
Słowa kluczowe
Przewaga konkurencyjna, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Competitive advantage, Enterprise competitiveness, Small business
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem każdego przedsiębiorstwa jest uzyskanie i utrzymanie trwałej przewagi konkurencyjnej. W związku z tym, w artykule przedstawiono zarys głównych koncepcji konkurencyjności przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich przedsiębiorstw.

Survival and growth of each company needs to define an appropriate strategy of growth, which will ensure the achievement, strengthening and developing competitive advantage. Forming competitiveness is an important component of strategic management, which developed a lot of different concepts of competitiveness. Achieving and maintaining permanent competitive advantage is the objective of each company. Hence this article presents the outline of the main philosophies of competitiveness of enterprises, concerning also small and medium enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gnidzewski W.M., Hejduk I.K., Innowacyjność w technice i technologii źródłem przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw, SGH, Warszawa 2002.
  2. Grupa Lizbońska, Granice konkurencji, Poltext, Warszawa 1996.
  3. Hamel G., Prahalad CK., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
  4. Janasz W., Innowacyjne strategie rozwoju przemysłu, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1999.
  5. Janiuk I., Strategiczne dostosowanie polskich małych i średnich przedsiębiorstw do konkurencji europejskiej, Difin, Warszawa 2004.
  6. Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  7. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  8. Podstawy nauki o organizacji, red. S. Marek, M. Białasiewicz, PWE, Warszawa 2008.
  9. Porter M., Konkurencyjna przewaga narodów, w: M. Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  10. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1999.
  11. Poznańska K., Schulte-Zurhausen M., Kryteria klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" 1994, nr 2.
  12. Romanowska M., Strategie rozwoju i konkurencji, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 2000.
  13. Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1999.
  14. Uwarunkowania i sposoby wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw, red. M. Białasiewicz, Economicus, Szczecin 2009.
  15. Zarządzanie przedsiębiorstwem, red. M. Strażycki, Difin, Warszawa 2002.
  16. Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, red. M. Moszkowicz, PWE, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-4881
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu