BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Foltynowicz Zenon (Poznań University of Economics, Poland), Przybylak Dominik (Poznań University of Economics, Poland), Lewandowska Anna (Poznań University of Economics, Poland)
Tytuł
Ecolabels in Poland : Between 2000 and 2008
Ekoznakowanie w Polsce - porównanie stanu w latach 2000, 2008
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2010, nr 152, s. 7-14, rys., tab., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Znaki towarowe, Etykiety ekoproduktów, Produkty ekologiczne
Trademarks, Ecolabels, Ecological product
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w latach 2000 oraz 2008, mających na celu określenie poziomu wiedzy i stopnia rozpoznawalności znaków ekologicznych w naszym kraju. W roku 2004, w wyniku członkostwa w Unii Europejskiej, Polska przystąpiła do unijnego systemu ekoznakowania. Pierwsze badanie zostało więc przeprowadzone przed, drugie zaś po tym wydarzeniu. Głównymi powodem prowadzenia badań było określenie, czy w ciągu ostatnich lat zmienił się poziom wiedzy o ekoznakach. Ze względu na podjęcie działań przez agendy rządowe w celu zwiększenia skuteczności systemów ekoznakowania i pojawianie się nowych etykiet na rynku, wzrost świadomości w tym zakresie jest konieczny. W artykule zaprezentowano porównanie wyników uzyskanych w analizowanych latach w odniesieniu do poszczególnych znaków.(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. EN ISO 14020:2000 Environmental labels and declarations - General principles.
  2. EN ISO 14021:1999 Environmental labels and declarations - Selfdeclared environmental claims (Type II environmental labelling).
  3. EN ISO 14024:1999 Environmental labels and declarations - Type I environmental labelling - Principles and procedures.
  4. EN ISO 14025:2006 Environmental labels and declarations. Type III environmental declarations - Principles and procedures.
  5. EN ISO 14062:2004 Environmental management - Integrating environmental aspects into product design and development.
  6. ISO 14040 (2006), Environmental management. Life cycle assessment. Principles and framework.
  7. ISO 14044 (2006), Environmental management. Life cycle assessment. Requirements and guidelines.
  8. Łuczka-Bakuła W., Assessment of product range and pricing of environmental friendly food available in Poznań; Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering, 51 (2); 2006, 112-117.
  9. Smiechowska M., Smiejkowska I., Attitudes and behavior towards green food in Pomeranian Region population; Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering; Poznań, 51 (2); 2006, pp. 190-198.
  10. Korelska E. The significance of brands in selling green agricultural products; Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering, 53 (3); 2008; 146-148.
  11. Kaczmarczyk S., Marketing Research - Methods and Techniques, Warsaw 1991.
  12. Podsiadłowska A., Foltynowicz Z., Credibility of information in view of growing environmental trends, Ecological Problems, 5, 2001, 193-196, ISSN 1427-3381.
  13. Witczak J, Consumers perception of organic food products, in: Product policy in global trade, Ekonomicka univerzita v Bratislave, Bratysława, 2009. Summ. - Bibliogr., ISBN 978-80-225-2746-0.
  14. Witczak J., Sojkin B, Consumer of ecological food at large city, in: A. Graczyk, K. Mazurek-Łopacińska (ed.). Development of ecological product's market in Poland, AE Wrocław Press, Wrocław 2010, p. 156-168, ISBN 978-83-7011-958-4.
  15. Podsiadłowska A., Piotrowska K., Foltynowicz Z., Environmental dry-cleaning, fact or advertising gimmick? Ecological Problems, 5, 2001, 193-196, ISSN 1427-3381.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu