- Autor
- Rusielik Robert (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie), Świtłyk Michał (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie), Wilczyński Artur (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
- Tytuł
- Efektywność publicznych uczelni technicznych w Polsce w latach 2007-2009
Efficiency of Public Technical Universities in Poland in 2007-2009 - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012, nr 246, s. 403-412, tab., bibliogr. 7 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Polityka ekonomiczna
- Słowa kluczowe
- Efektywność techniczna, Benchmarking, Pomiar efektywności, Szkolnictwo wyższe, Metoda DEA (analiza obwiedni danych)
Technical efficiency, Benchmarking, Efficiency measurement, Higher education, Data Envelopment Analysis (DEA) - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Przeciętne współczynniki efektywności modelu naukowego obliczone dla podejścia CCR wahały się od 95,3 do 97,5%, a dla podejścia BCC mieściły się one w granicach 98,5-99,4%. Efektywność modelu dydaktycznego jest niższa niż modelu naukowego. Współczynniki efektywności technicznej obliczone dla modelu dydaktycznego w podejściu CCR wahały się od 68,3 do 77,3%, natomiast w podejściu BCC wynosiły one od 82,2 do 84,4%. Współczynniki efektywności obliczone dla modelu naukowo-dydaktycznego obliczone dla podejścia CCR wynosiły od 98,6 do 99,3%, a dla podejścia BCC 99,2-99,7%. Czołowe miejsca w klasyfikacji efektywności technicznej w modelu naukowym, modelu dydaktycznym oraz naukowo-dydaktycznym w latach 2007-2009 zajmowały: Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku Białej. (abstrakt oryginalny)
The average efficiency of scientific model coefficients calculated for the CCR approach ranged from 95.3% to 97.5% and for BCC fit within the limits of 98.5-99.4%. The effectiveness of the didactic model is lower than the scientific model. Technical efficiency coefficients calculated for the model of teaching in the CCR approach ranged from 68.3% to 77.3%, while in the BCC approach they were from 82.2% to 84.4%. Effectiveness ratios calculated for the model of scientific and didactic approach calculated for CCR ranged from 98.6% to 99.3% and for BCC approach from 99.2% to 99.7%. Leading positions in the classification of technical efficiency in the scientific model, educational model and scientific-educational model in the years 2007-2009 were occupied by: Warsaw University of Technology, Wrocław University of Technology, University of Technology and Humanities in Bielsko Biala. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Charnes A., Cooper W., Lewin A., Seiford L., Data Envelopment Analysis. Theory, Methodology and Applications, Kluwer Academic Publishers, Boston 1994.
- Coelli T., Prasada Rao D.S., Battese G.E., An Introduction to Efficiency and Productivity Analysis, Kluwer Academic Publischers, Boston 1998.
- Cooper W.W., Seiford L.M., Tone K., Data Envelopment Analysis (2nd ed.), Springer, 2006.
- Guzik B., Podstawowe modele DEA w badaniu efektywności gospodarczej i społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2009.
- Mongiało Zb. i in., Z badań nad efektywnością szkolnictwa wyższego - efektywność kształcenia w publicznych uczelniach technicznych w latach 2001-2005, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin. 2010, Oeconomica (282) (60).
- Nazarko J. i in., Metoda DEA w badaniu efektywności instytucji sektora publicznego na przykładzie szkół wyższych, "Badania Operacyjne i Decyzje" 2008, nr 4.
- Szuwarzyński A.. Metoda DEA pomiaru efektywności działalności szkół wyższych, "Nauka Szkol. Wyż." 2006, nr 2(28).
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol