BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piechnik Mieczysław (Wyższa Szkoła Ekonomii, Prawa i Nauk Medycznych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach)
Tytuł
Aspekty infrastruktury regionalnej i jej wpływ na rozwój turystyki w makroregionie Polski Wschodniej w latach 2000-2010
Aspects of Regional Infrastructure and its Impact on the Development of Tourism in the Macroregion of Eastern Poland in the Years 2000-2010
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012, nr 246, s. 333-344, tab., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Polityka ekonomiczna
Słowa kluczowe
Infrastruktura, Region, Infrastruktura transportu, Rozwój turystyki, Turystyka, Zaplecze noclegowe turystyki, Fundusze unijne
Infrastructure, Region, Transport infrastructure, Tourism development, Tourism, Tourism accommodation facilities, EU funds
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Makroregion Polski Wschodniej obfituje w wyjątkowe, nawet w skali Europy, walory przyrodnicze zachowane niejednokrotnie w stanie naturalnym. Dotychczas istniało przekonanie, że ograniczenie zainteresowania tymi walorami krajobrazowymi ze strony turystów krajowych i zagranicznych było powodowane skromną dostępnością komunikacyjną do tych obszarów i niedostateczną bazą noclegową. W artykule przedstawiona jest próba oceny stanu infrastruktury turystycznej i liczby osób korzystających z noclegów w obiektach zbiorowego zakwaterowania. Z analizy porównawczej i statystycznej wynika, że w badanych latach nie wystąpiła ścisła korelacja pomiędzy wzrastającym standardem infrastruktury a rozmiarami ruchu turystycznego. Stąd na tle tych porównań wskazano także inne determinanty kształtujące współczesną turystykę. (abstrakt oryginalny)

The macroregion of eastern Poland is rich in unique, even in Europe, natural values preserved in many cases in their natural state. So far, it has been believed that the reduction of interest in these landscape values on the part of domestic and foreign tourists was due to the modest transport accessibility to these areas and the insufficient accommodation base. This article presents an attempt to assess the state of tourism infrastructure and the number of people using accommodation in the objects of collective accommodation. The comparative and statistical analyses show that in the studied period there was no close correlation between the rising standard of infrastructure, and the size of tourism. Thus, against a background of these comparisons, the article also identifies other determinants shaping contemporary tourism. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Narodowa Strategia Spójności 2007-2013, Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2007.
  2. Olszewska A., Potrzeba nowego modelu turystyki europejskiej, \"Rynek Podróży\" 2009, nr 5.
  3. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, MRR, Warszawa 2007.
  4. Program Operacyjny Rozwoju Polski Wschodniej 2007-2013, MRR, Warszawa 2007.
  5. Rocznik Statystyczny Województw 2001, 2008 i 2011, GUS, Warszawa.
  6. Sprawozdanie okresowe za I półrocze 2011 z realizacji PO Rozwoju Polski Wschodniej 2007-2013.
  7. Wysokińska B., Trudny okres dla turystyki europejskiej, \"Rynek Podróży\" 2009, nr 4.
  8. http://www.pois. gov.pl.
  9. http://www. inter. com. pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu