BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Drab-Kurowska Anna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Miejsce social media marketingu w E-marketingu
The Place of the Social Media Marketing in the e-marketing
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 88, s. 44-51, rys., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 2
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Marketing, Marketing internetowy
Social media, Marketing, e-marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Współczesny marketing w istotny sposób wpływa na system wartości odbiorcy reklamy i sprawia, że zmieniają się jego poglądy. Przekaz oddziałuje na zmysły, trafiając do każdego potencjalnego klienta w inny sposób. Priorytetowym celem zdecydowanej większości działań promocyjnych jest wpływanie na wzrost poziomu sprzedaży. Osiągnięcie wyznaczonego celu jest możliwe dzięki różnokierunkowe-mu wpływowi na zachowania adresatów reklamy. Przyjęte cele wynikają z zamierzeń i planów marketingowych firm, a także aktualnego stanu finansowego. Reklama internetowa jest najmłodszą formą przekazu reklamowego, która pojawiła się w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Przedsiębiorstwa mogą wykorzystać social media marketing na swoją korzyść, nawiązując w ten sposób kontakt z klientem oraz potencjalnym interesantem. Mogą w ten sposób zwiększyć stopień rozpoznawalności marki, wpłynąć na pozytywną reputację firmy oraz produktów, wykorzystać do analizy rynku życzenia i wyobrażenia klientów, zyskując przy tym cenne informacje dotyczące rozwoju produktu.Internet jest najszybciej zwiększającym zasięg medium w historii ludzkości. Stanowi jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, które można wykorzystywać w celu promocji produktu czy usługi. Sieć daje szanse stworzenia i wypromowania marki.Efektywność działań i zwiększająca się każdego dnia liczba internautów powoduje, że przedsiębiorstwa coraz częściej umieszczają działania reklamowe w środowisku wirtualnym w budżetach swoich firm.

Social media has become a platform that is easily accessible to anyone with internet access. Increased communication for organizations fosters brand awareness and often, improved customer service. Additionally, social media serves as a relatively inexpensive platform for organizations to implement marketing campaigns. This article shows the place the social media marketing in e-marketing. The analysis of the situation of the social media marketing in Poland was discussed.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Castells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2008.
  2. Collin S., Marketing w sieci, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2002.
  3. Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A., E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2009.
  4. Raport E-commerce, Internet Standard, V edycja, wrzesień 2011.
  5. Siegel D., Futuryzuj swoją firmę. Strategia biznesu w dobie e-klienta, Wydawnictwo IFC Press, Kraków 2001.
  6. Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  7. www.socialmedia.pl/tag/social-media-definicja/.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu