BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krawiec Wioletta (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Nowoczesne narzędzia komunikacji w zakresie relacji inwestorskich
The Modern Communication Instruments in the Area of Investor Relations
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 88, s. 74-81, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 2
Słowa kluczowe
Relacje inwestorskie, Media społecznościowe, Marketing, Marketing internetowy
Investor relations, Social media, Marketing, e-marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Głównym celem tego artykułu jest zwrócenie uwagi na istotę nowoczesnych (elektronicznych) narzędzi komunikacji w obszarze relacji inwestorskich. IR (Investor Relations) stanowią współcześnie jeden z najważniejszych generatorów wartościfirmy na rynku finansowym. Świadome kształtowanie relacji inwestorskich pozwala na zwiększenie prawdopodobieństwa sukcesu, a jednocześnie pozwala inwestorom na osiągnięcie oczekiwanej stopy zwrotu z kapitału i zarządzanie ryzykiem.(...)Obecnie spółki akcyjne bardzo dobrze prowadzą działania dotyczące budowy użytecznych stron internetowych dla środowiska inwestycyjnego, natomiast muszą się jeszcze przekonać do serwisów społecznościowych. Portale społecznościowe umożliwiają bardzo duży zasięg przekazu i pozyskania informacji o innych spółkach, rynku finansowym, spostrzeżeniach inwestorów itp. W najbliższych latach można się spodziewać, że "motorem napędowym" rozwoju komunikacji w IR staną się innowacyjne produkty elektroniczne, tj. tablety i inne zminiaturyzowane urządzenia mobilne. (fragment tekstu)

The article presents essence of the modern communication instruments in the area of Investor Relations. IR is a very important for public companies on the stock market. This provides investors with an accurate account of the company's affairs and helps investors to make up buy or sell stocks. Therefore suitable choice of communication instruments will be a gateway to successful company. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Acxiom bada profil właścicieli smartfonów, z dnia 2011-10-24, http://prnews.pl/marketing-i-pr/acxiom-bada-profil-wlascicieli-smartfonow- 65829.html.
  2. Autentika, Jak budować stronę www Relacji Inwestorskich i czy w ogóle ma ona jakieś znaczenie?, Miniporadnik przygotowany przez agencję interaktywną Autentika, plik pdf z 17.11.2011, www.autenitka.pl.
  3. Dziawgo D., Relacje inwestorskie. Ewolucja - Funkcjonowanie - Wyzwania, PWN, Warszawa 2011.
  4. Faber M., Jak efektywnie wykorzystywać społeczności internetowe w zakresie relacji inwestorskich?, Poradnik dla emitentów giełdowych, Biznes.Net.
  5. Nadchodzi rewolucja w codziennych płatnościach, z dnia 2011-08-18, http://prnews.pl/analizy/nadchodzi-rewolucja-w-codziennych-platnosciach- 63777.html.
  6. Solecka A., Relacje inwestorskie, czyli komunikacja spółki z inwestorami, www.msp.nf.pl, z dnia 2011-01-18.
  7. Zatoński K., Oni mają najlepszy kontakt z rynkiem, Puls Biznesu, www.gsr.pb.pl, z dnia 2011-02-09. 8. www.seg.org.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu