BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bugdol Marek (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Triada : jakość, innowacje i etyka
The Triad of Quality, Innovations and Ethics - Interrelations and Practical Recommendations
Źródło
Problemy Jakości, 2012, nr 7-8, s. 22-25, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Jakość, Innowacje, Etyka
Quality, Innovations, Ethics
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule omówiono zależności zachodzące w triadzie: jakość-innowacje-etyka. Wskazano na czynniki determinujące proste układy: jakość-innowacje. Omówiono problemy etyczne związane z podejmowaniem działalności innowacyjnej; zaakcentowano potrzebę powrotu do tradycyjnych wartości i zasad zarządzania przez jakość. (abstrakt oryginalny)

The article presents the relations within the triad of quality-innovations-ethics. Factors determining simple quality-innovations configurations are identified. Ethical problems related to the undertaking of innovative activity are discussed. The author stresses the necessity to return to traditional values and quality management principles. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Al-Askari, A. S, The impact of entrepreneurship and innovation on developing the marketing strategy in business organizations -An Analytical Study, Journal of Business & Retail Management Research, 2011, nr 5 (2), s. 105-117.
  2. Bauman Z., Żyjąc w czasie pożyczonym. Rozmowy z Citlali Rovirosa-Madraza, Wydawnictwo Literackie, Warszawa, 2010.
  3. Brenkert, G.G., Innovation, rule breaking and the ethics of entrepreneurship, Journal of Business Venturing, 2009, nr 24 (5), s. 448-464.
  4. Deivitsiotis, K. N., A framework for the assessment of an organisation's innovation excellence, Total Quality Management & Business Excellence, 2010, nr 21(9j, s. 903-918.
  5. Fassim, Y., Ethics Ethical Considerations in the Innovation Business, Journal of Business Ethics, 2000, nr 27 (1/2), s. 193-203.
  6. Hsieh, P-J., Understanding hospital innovation enabled customer-perceived quality of structure, process, and outcome care, Total Quality Management & Business Excellence, 2011, nr 22 (2), s. 227-241.
  7. Hsin-Min, H., Influence of the Environment on Innovation Performance of TQM. Total Quality Management & Business Excellence,2007,nr 18 (7), s. 715-730.
  8. Liang-Hung, L.; Iuan-Yuan, L., Product quality as a determinant of product innovation: an empirical analysis of the global automotive industry. Total Quality Management & Business Excellence, 2007, nr 17 (2), s. 141-147.
  9. Martínez-Costa, M.; Martinez-Lorente, Does quality management foster or hinder innovation? An empirical study of Spanish companies, Total Quality Management & Business Excellence,2008,nr 1993), s. 209-221.
  10. Mehanna, R-A,; Yazbeck, Y, Business Innovation, Ethics, And Prosperity: The Primacy Of Microeconomics, Journal of Business Strategies, 2009, nr 26(2), s. 1-17.
  11. Polska Norma PN-EN ISO 9004:2010. Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością, PKN, Warszawa 2010.
  12. Prajogo, D.I; Sohal, A.S..TQM and innovation: A literature review and research framework, Technovation, 2001, nr 21, s. 539-558.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu