- Autor
- Szudra Paweł (Uniwersytet Zielonogórski)
- Tytuł
- Bariery lokalizacji małych przedsiębiorstw handlowych i usługowych
Barriers of Location of Small Trading and Service Companies - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012, nr 246, s. 474-483, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Polityka ekonomiczna
- Słowa kluczowe
- Lokalizacja obiektów handlowych, Rozwój przedsiębiorstwa
Trade centres location, Enterprise development - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule przedstawiono teorię wyboru lokalizacji przez przedsiębiorstwa oraz znaczenie barier lokalizacji. Celem artykułu jest określenie znaczenia barier lokalizacji działalności gospodarczej w rozwoju przedsiębiorstw. Dla osiągnięcia celu przeprowadzono badania empiryczne wśród 40 przedsiębiorstw handlowych i usługowych zlokalizowanych na terenie miasta Zielona Góra. (abstrakt oryginalny)
The article presents the theory of choice of location for business and the importance of barrier location. This article aims to determine the significance of barriers to business location in the development of enterprises. To achieve the objective the empirical research was conducted among 40 commercial and service businesses located in the city of Zielona Góra. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Budner W., Lokalizacja przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2003.
- Domański R., Geografia ekonomiczna - ujęcie dynamiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
- Goodall B., The Penguin Dictionary of Human Geography, Penguin Books, London 1987.
- Juchniewicz A., Lokalizacja przemysłu, [w:] Podstawy ekonomiki przemysłu, W. Janasz (red.), Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1997.
- Korenik S., Słodczyk J., Podstawy gospodarki przestrzennej - wybrane aspekty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2005.
- Leśniak J., Planowanie przestrzenne, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1985.
- McCarty H., Lindberg J.B., Wprowadzenie do geografii ekonomicznej, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1969.
- Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa 2001.
- Szromnik A., Lokalizacja biznesu jako problem decyzyjny przedsiębiorstwa handlowego, "Handel Wewnętrzny" 2009, nr 4-5.
- Szromnik A., Makroekonomiczne przesłanki lokalizacji obiektów handlowych, "Samorząd Terytorialny" 2009, nr 10.
- Ziobrowski Z. (red.), Bariery modernizacji i rozwoju miast, Instytut Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej, Kraków 1998.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol