BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rogoziński Kazimierz (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Jedna kultura organizacji usługowej i cztery podstawowe kultury organizacyjne
One Culture of a Service Organization VS Four Basic Types of Organizational Culture
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2012, nr 229, s. 97-112, rys., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Kultura organizacji, Kultura organizacyjna, Usługi, Przedsiębiorstwo usługowe
Corporate culture, Organisational culture, Services, Service enterprise
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zamieszczony w artykule wywód osadzony został na tezie, że kultura organizacji usługowej jest podstawą jej usługowej tożsamości. Zasadniczym celem artykułu jest przeprowadzanie rozgraniczenia między jedną kulturą organizacji usługowej a jej czterema podstawowymi typami kultur organizacyjnych. Dla bardziej dociekliwych badaczy, artykuł może być inspiracją i zachętą do przezwyciężenia dotychczasowej, jednowymiarowej kultury immanencji, jako kategorii analitycznej. (abstrakt oryginalny)

The author argues that the culture of a service-organization affirms and underlies its service-identity. The main aim of this paper is to draw a demarcation line between one culture of the service-organization and four basic types of organizational cultures. For more inquiring researchers, the paper can be an inspiration and encouragement to overcome the hitherto existing, dominant, one-dimensional culture of the immanence, as the analytical category. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong, M., 2002, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa.
  2. Cameron, K.S., Quinn, R.E., 2003, Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana, Kraków.
  3. Cameron, K.S., Quinn, R.E., DeGraff, J., Thaakor, A.V., 2006, Competing Values Leadership. Creating Value in Organizations, E.Elgar Publ.
  4. Hofstede, G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Warszawa.
  5. Husserl, E., 1982, Medytacje kartezjanskie, BKF, medytacja V, Warszawa.
  6. Husserl, E., 1999, Kryzys nauki europejskiej, Toruń.
  7. Levinas, E., 1998, Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, Warszawa.
  8. Merleau-Ponty, M., 1945, Phenomenology de la perception, Paris.
  9. Morgan, G., 1997, Images of Organization, SAGE Public.
  10. Popper, K.R., 1987, Społeczeństwo otwarte i jego wrogowie, t. 1, tłum. T. Korczyc, Warszawa.
  11. Rogoziński, K., 2000a, Nowy marketing usług, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
  12. Schmitz, H., 2001, Ciałosfera, przestrzeń i uczucia, Poznań.
  13. Sikorski, C., 1999, Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  14. Sułkowski, Ł., 2002, Kulturowa zmienność organizacji, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu