- Autor
- Kożuch Barbara (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
- Tytuł
- Kompetencje menedżera organizacji sektora usług publicznych
Competences of Public Organization's Manager - Źródło
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2012, nr 229, s. 39-52, tab., bibliogr. 9 poz.
- Słowa kluczowe
- Usługi publiczne, Sektor publiczny, Menedżer, Kompetencje, Kompetencje kierownicze
Public services, Public sector, Manager, Competences, Managerial competencies - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Praca jest poświęcona analizie koncepcji menedżerów publicznych oraz ich kompetencji. Rozważania teoretyczne zilustrowano rezultatami badań empirycznych. Na tej podstawie wykazano, że istota menedżerów publicznych zawiera się w ich kompetencjach zadaniowych, zawodowych, politycznych i etycznych, w tym w umiejętnościach odpowiadania na polityczne, społeczne i ekonomiczne wyzwania otoczenia organizacji publicznych. Służy temu instrumentarium zarządzania, w którym najważniejsze jest współdziałanie wewnątrz organizacji oraz między organizacjami i ich interesariuszami. (abstrakt oryginalny)
The analysis of the concept of public managers and their competencies as well as the results of empirical research conducted allowed to reveal a specific nature of the functions of those who manage public organizations. The gist of the notion of the public mangers primarily lies in their task, professional, political and ethical competencies related to organizational values. Regarded as crucial are management knowledge and skills to formulate objectives resulting from the political, social and economic context and creating a toolkit that ensures accomplishment of these objectives, above all, in the area of collaboration within the organization they manage as well as between organizations and their stakeholders. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Denhardt, J.V., Denhardt, R.B., 2003, The New Public Service. Serving not Steering, M.E. Sharpe, Armonk, New York.
- Janoś-Kresło, M., 2002, Usługi społeczne w procesie przemian systemowych w Polsce, SGH, Warszawa.
- Kożuch, B., 2010, Kompetencje menedżerów organizacji publicznych: teoria a praktyka zarządzania, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 156, Wrocław.
- Kożuch, B., 2004, Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji, Placet, Warszawa
- Lane, L.M., Wolf, J.F., 1990, The Human Resource Crisis in The Public Sector, Quorum Books, Westport.
- Mazurkiewicz, G., 2011, Reforma nadzoru pedagogicznego jako projekt rozwoju cywilizacyjnego, e-Materiały Zebrania Naukowego ISP UJ, Kraków.
- Stiglitz, J.E., 2004, Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Szaban, J., 2011, Zmiany w zarządzaniu zasobami ludzkimi w administracji publicznej, e-Materiały Seminarium Krytycznej Teorii Organizacji.
- Virtanen, T., 1996, The Competencies of New Public Managers, w: Farnham, D., Horton, S., Barlow, J., Hondeghem, A. (eds.), New Public Managers in Europe, Macmillan Press Ltd., London.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1689-7374
- Język
- pol