BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Woźny Dominika (Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie)
Tytuł
Czynniki warunkujące wybór miejsca dokonywania zakupów w wielkopowierzchniowych placówkach handlu detalicznego jako determinanty rozwoju długookresowych relacji : wyniki badania metodą ocen ekspertów
Źródło
Zeszyt Naukowy / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, 2010, nr 15-16, s. 302-311, tab., rys., bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Placówki handlowe, Klient, Handel detaliczny, Metody ekspertowe
Sales outlets, Customer, Retail trade, Expert methods
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule omówiono istotę kreowania długookresowych relacji między placówkami handlowymi a ich klientami. Ponadto przedstawiono wyniki przeprowadzonego badania ankietowego metodą ocen ekspertów. Za ekspertów uznano pracowników wielkopowierzchniowych placówek handlu detalicznego znających potrzeby i preferencje klientów. Eksperci dokonali oceny wpływu 31 czynników (pogrupowanych na podstawie literatury przedmiotu w 6 kategorii: cena i warunki transakcji, merchandising, dostępność i funkcjonalność placówki, asortyment/ zaopatrzenie, obsługa, przyzwyczajenie) na wybór wielkopowierzchniowej placówki handlu detalicznego jako miejsca dokonywania zakupów przez klientów. (skrócony abstrakt oryginalny)

The essence of creating long-lasting relationships between the trade enterprises and their customers is characterized in this paper. The results of the experts market research are shown. The experts, in this marketing research, are employees of large retail stores (super/hypermarkets) who understand consumers needs. The experts estimate the influence of 31 factors (arranged into 6 groups: price and transaction condition, merchandising, availability and functionality of the large retail store, assortment, services and staff in the store, familiarity of the store) in choosing super/hypermarkets as a suitable kind of shop for customers. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Bibliografia
Pokaż
  1. Gordon I. H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  2. Małecki L., Metodyka zespołowych ocen ekspertów w zarządzaniu, "Przegląd Organizacji" 6(80).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-659X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu