BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łuczak Jacek (Poznań University of Economics, Poland)
Tytuł
Significance of Quality Management Ststem (ISO/TS 16949) for OE/OES Suppliers in the Automotive Industry : Research Results of Companies Located in Poland
Ocena istotności wymagań (ISO/TS 16949) systemu zarządzania jakością dostawców braży motoryzacyjnej. Wyniki dla dostawców na pierwszy montaż w Polsce
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2010, nr 159, s. 45-56, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Motoryzacja, Normy ISO, Normy ISO/TS 16949, Dostawcy IT
Motorization, ISO International Standards, ISO/TS 16949, IT suppliers
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Niniejszy artykuł prezentuje metodykę badań oraz wyniki badań podjętych dla oceny istotności wymagań systemu zarządzania jakością dostawców branży motoryzacyjnej. Dla realizacji celów badawczych przeprowadzono badanie wstępne (SI; metoda Delficka) poprzedzające badanie właściwe (S2, wywiad kwestionariuszowy skategoryzowany). Badanie wstępne zostało przeprowadzone w gronie ekspertów (z Polski, Czech oraz Stanów Zjednoczonych). Badanie właściwe zostało zrealizowane pośród wszystkich dostawców na pierwszy montaż w Polsce, mających certyfikowane SZJ ISO/ TS 16949. Wyniki badań są ważne dla wszystkich przedsiębiorstw w branży motoryzacyjnej tak dla obecnych dostawców, jak też przedsiębiorstw planujących uzyskać status dostawców na pierwszy montaż. Analizy oparte na niniejszych wynikach powinny właściwie ukierunkować projektowanie, utrzymanie i rozwój SZJ. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ahire S.L., O'Shaughnessy K.C., The role of top management commitment in quality management: An empirical analysis of the auto parts industry, International Journal of Quality Science, 3,(1) 1998 .
  2. Claver E., Tari J.J., Molina J.F., Critical factors and results of quality management: An empirical study, Total Quality Management, 14, (1) 2003.
  3. Hoyle D, Automotive Quality Systems Handbook, Second Edition: ISO/TS 16949:2002 Edition, Elsevier 2005 .
  4. Kartha CP., A comparision of ISO 9000:2000 quality system Standards QS-9000, ISO/ TS16949 and Baldridge criteria, The TQM Magazine, 16, (5) 2004 .
  5. Karuppusami G., Gandhinathan R., Pareto analysis of critical success factors of total quality management. A literature review and analysis, The TQM Magazine, 18, (4) 2006.
  6. Łuczak J., Matuszak-Flejszman A., Metody i techniki zarządzania jakością. Kompendium wiedzy [Quality management methods and techniques. A compendium], Poznan 2007.
  7. Mazurek-Łopocińska K., Badania marketingowe. Teoria i praktyka [Market research Theory and practice], Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  8. Mącik R., Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych [Using the Internet in market research], Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2005.
  9. Ness R.J., Practical Auditing Techniques for Iso/Ts-16949, AuthorHouse 2003 .
  10. Siła I., Ebrahimmpour M., Examination and comparison of the critical factors of total quality management (TQM) across countries, International Journal of Production Research, 41, (2) 2003.
  11. Theodorakioglou Y., Gotzamani K., Tsiolvas G, Supplier management and its relationship to buyers' Quality management, Supply Chain Management: An International Journal, 11, (2) 2006.
  12. Zacharatos A., Hershcovis M.S., Turner N., Barling J., Human resource management in the North American automotive industry, Personnel Review, 36, (2) 2007
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu