BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mackiewicz Hanna (Akademia Morska w Gdyni)
Tytuł
Wartość usługi - ujęcie ekonomiczne i aksjologiczne
The Value of Service - Economic and Axiological Aspects
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2012, nr 229, s. 150-162, bibliogr. 26 poz.
Słowa kluczowe
Odpowiedzialność, Aksjologia, Ekonomia, Analiza wartości, Usługi, Historia myśli ekonomicznej
Responsibility, Axiology, Economics, Value analysis, Services, History of economic thought
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wartość usługi płynie zarówno z jej użyteczności, korzyści emocjonalnych, jak i z faktu, że uczestnicy spotkania usługowego tworzą dobro wspólne będące odpowiedzią zarówno na potrzeby fizyczne, psychiczne, a także duchowe człowieka jako osoby. Warunkami wartościowego spotkania są: ład rynkowy i aksjologiczny. (abstrakt oryginalny)

The value of service is generated from utility, emotional benefits and from the fact that participants of the value creation process are involved in the common value. The common value is an answer to people's physical, psychological and spiritual needs. The market and axiological order are the conditions for the worthy encounter. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Arystoteles, 2000, Etyka nikomachejska , t. 5, tłum.: Gromska, D., Wegner, Z., Wróblewski, W., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  2. Bała, M., Jeziorska, J., Zalewska, S., 2009, Pokochać mądrość. Zarys dydaktyki filozofii i etyki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa.
  3. Boguszewicz-Kreft, M., 2009, Zarządzanie doświadczeniem klienta w usługach, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  4. Chan Kim, W., Mauborgne, R., 2005, Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  5. Chudy, W., 2007, Społeczeństwo zakłamane. Esej o społeczeństwie i kłamstwie, Oficyna Naukowa, Warszawa.
  6. Daszkowska, M, 1998, Usługi. Produkcja, rynek, marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  7. Daszkowska, M. (red.), 1993, Zarys marketingu usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  8. Doyle, P., 2003, Marketing wartości, Feiberg SJA, Warszawa.
  9. Galarowicz, J., 1992, Na ścieżkach prawdy. Wprowadzenie do filozofii, Wydawnictwo Naukowe PAT w Krakowie, Kraków.
  10. Ingarden, R., 2009, Książeczka o człowieku, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
  11. Jan Paweł II, 2005, Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II, Wydawnictwo Znak, Kraków.
  12. Kamiński, J., 2009, Nowa definicja marketingu AMA, Marketing i Rynek nr 5.
  13. Kaplan, R.S., Norton, D.P., 2001, Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  14. Kątowski, T., 2009, Zarys historii myśli ekonomicznej, Wyższa Szkoła Finansów i Administracji, Gdynia.
  15. Klimczak, B., 2006, Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  16. Klimczak B., 2008, Między ekonomią a etyką, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  17. Kozielecki, J., 1988, O człowieku wielowymiarowym, PWN, Warszawa.
  18. Lovelock, Ch., Witz, J., 2007, Service Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  19. Majka, J., 1982, Filozofia społeczna, Wydawnictwo Wrocławskiej Księgarni Archidiecezjalnej, Wrocław.
  20. Rogoziński, K., 2000, Usługi rynkowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  21. Rogoziński, K., 2006, Klient jako współtwórca wartości, Marketing i Rynek, nr 8.
  22. Rutkowski, I, 2006, Marketingowe koncepcje wartości, Marketing i Rynek, nr 2.
  23. Samuelson, P.A., Nordhaus, W.D., 1996, Ekonomia, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  24. Stankiewicz, W., 2007, Historia myśli ekonomicznej, PWE, Warszawa.
  25. Szumilak, J., 2005, W sprawie naukowego statusu marketingu, Marketing i Rynek, nr 8.
  26. Wielka Encyklopedia PWN, 2005, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu