BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baczyńska Anna (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie), Górniak Monika (Bank Millennium S.A.)
Tytuł
Wpływ inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych na wyniki pracy w zawodzie windykatora : raport z badań
The Influence of Emotional Intelligence and Social Competencies on the Work Performance of Debt Collectors : a Research Report
Źródło
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2013, nr 1, s. 87-97, tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Inteligencja emocjonalna, Kompetencje, Windykacja należności, Efektywność pracy
Emotional intelligence, Competences, Receivables vindication, Work effectiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Poniższy artykuł stanowi raport z badań na temat wpływu inteligencji emocjonalnej (IE) i kompetencji społecznych na poziom uzyskiwanych wyników w pracy windykatorów. W badaniu potwierdzono silne relacje pomiędzy powyższymi zmiennymi. Zarówno wynik ogólny IE, jak i jej wszystkie składowe oraz wynik ogólny w zakresie kompetencji społecznych wraz z ich wszystkimi elementami wykazują silny pozytywny związek z wynikami pracy specjalistów ds. odzyskiwania należności. (abstrakt oryginalny)

This article is a research report on a study on the impact of emotional intelligence and social competencies on the performance of debt collectors. The research confirms a strong correlation between the above variables. Both the general result for emotional intelligence and the total for all its component parts as well as the overall result for social competencies inclusive of all its component parts demonstrate a strong positive correlation with the achieved work performance of debt collecting specialists. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barrick M.R., Mount M.K. (1991), The Big-Five personality dimensions and job performance: A metaanalysis, "Personnel Psychology", nr 44, s. 1-26.
  2. Goleman D. (1997), Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań.
  3. Hochwarter W.A., Witt L.A., Treadway D.C., Ferris G.R. (2006), The interaction of social skill and organizational support on job performance, "Journal of Applied Psychology", vol. 91(2), s. 482-489.
  4. Jaworowska A., Matczak A. (2001), Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE., Wyd. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa.
  5. Kossowska M., Sołtysińska I. (2002), Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  6. Krokowski M., Rydzewski P. (2004) Inteligencja emocjonalna, Imperia SC, Łódź.
  7. Matczak A. (2007a), Rola inteligencji emocjonalnej, "Studia Psychologiczne", z. 1, s. 9-17.
  8. Matczak A. (2007), Kwestionariusz Kompetencji Społecznych., Wyd. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa.
  9. Matthews G., Zeinder M., Roberts R.D. (2004), Emotional Intelligence: Science and Myth, MIT Press, Cambridge.
  10. Śmieja M., Orzechowski J. (2008), Inteligencja emocjonalna, PWN, Warszawa.
  11. Verbeke W., Belschak F.D., Bakker A.B., Dietz B. (2006), When Intelligence Is (Dys) Functional for Achieving Sales Performance, "Journal of Applied Psychology", nr 91(2), s. 482-489.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0874
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu