BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Masiukiewicz Piotr (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Zaufanie a stratyfikacja firm
Confidence in company stratification
Źródło
Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2007, nr 2, s. 47-52, rys., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Instytucje finansowe, Wiarygodność przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Bankowość elektroniczna
Financial institutions, Company credibility, Competitive advantage, E-banking
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Firmy cieszą się większym lub mniejszym zaufaniem ze strony klientów i dostawców. Są jednak grupy firm, wobec których nawet przypadki upadłości nie są w stanie zachwiać najwyższym zaufaniem - zaufaniem publicznym do danego sektora. Tak uprzywilejowanym sektorem są m.in. instytucje finansowe. Posługując się przykładem banków, autor omawia problemy związane z pozyskiwaniem, utrzymaniem i korzystaniem z zaufania publicznego. (abstrakt oryginalny)

All firms enjoy the confidence of their clients and suppliers to a greater or lesser degree. There are groups of companies, however, which manage to retain the highest level of confidence, that of the general public to their sector, even when they fail. Amongst such privileged sectors are financial institutions. Using banks as an example, the author talks about the problems involved in gaining, retaining and using the confidence of the general public. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dembiński P.H., Wyzwania etyczne w działalności finansowej, [w:] Uczciwość w świecie finansów, pod red. W.Gasparskiego, Wyd. WSPiZ im. L.Koźmińskiego, Warszawa 2004, s. 58.
  2. Dobosiewicz Z., Podstawy bankowości, WN PWN, Warszawa 1997, s. 33.
  3. Geyskens I., Steencamp J.B., Kuman N., Generalisations About Trust in Marketing Channel Relationships Using Meta-analysis, " International Journal of Reasearch in Marketing", No 15/98, s. 223.
  4. Fukuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Ossolineum, Warszawa-Wrocław, 1997, S. 38.
  5. Gasparski W., i in., Etyka w świecie finansów: pojęcia i zagadniena, [w:] Uczciwość w świecie finansów, pod red. W.Gasparskiego, Wyd. WSPiZ im. L.Koźmińskiego, Warszawa 2004, s. 38.
  6. Grudzewski W., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa 2007, s. 46.
  7. Kane E.J., Competitive Financial Regulation: an International Perspective, Ohiko State University, Working Paper Series 86-15, Columbus 1986.
  8. Lewicka-Strzałecka A., Moralność ekonomiczna w krajach europejskich, [:] W środku Europy? Wyniki Europejskiego Sondażu Społęcznego, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2006, s. 244-245.
  9. Bankowość elektroniczna, pr. zbior. pod red. A Gospodarowicza, Warszawa 2005, s. 11.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-656X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu