BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Orzechowski Remigiusz (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Dopasowanie IT-biznes
Matching IT - business
Źródło
Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2007, nr 2, s. 74-80, rys., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Biznes elektroniczny
Enterprises, e-business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wysiłki w kierunku lepszego dopasowania IT (IT Alignment) są podejmowane przez menedżerów przynajmniej od 20 ostatnich lat, a obecnie jest to jedno z głównych wyzwań dla zarządzających przedsiębiorstwami. Prezentowane w artykule wyniki analiz na temat dopasowania obszaru IT i biznesu (Business-IT Alignment) są częścią badań, przeprowadzonych w okresie czerwiec-listopad 2006 roku wśród spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. (abstrakt oryginalny)

Attempts to adapt IT have been made by managers for at least 20 years and at present it is one of the main challenges for company managements. The article, which presents the results of analyses of attempts to adapt IT and business systems, forms part of a larger study carried out between June and November 2006 by the companies registered on the Warsaw Stock Exchange. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Henderson J.C., Venkatraman N., Strategic Alignment: Leveraging information technology for transforming organizations, "IBM Systems Journal" nr 38,1999, str. 472-484.
  2. IT Governance Institute, Board Briefing on IT Governance, 2nd Edition, 2003.
  3. IT Governance Institute, IT Alignment: Who Is in Charge?, 2005.
  4. Kaplan R., Norton D., Strategy Maps. Converting intangible assets into tangible outcomes, Harvard Business School Press, Boston 2004.
  5. Kaplan R., Norton D., Alignment. Using the Balanced Scorecard to Create Corporate Synergies, Harvard Business School Press, 2006.
  6. Luftman J.N., Competing in the Information Age: Strategic Alignment in Practice, Oxford University Press,1996.
  7. Luftman J.N., Competing in the Information Age. Alignin the Sand.Second Edition,0xford UnievsityPress, 2003.
  8. Papp R., Strategic Information Technology: Opportunities for Competitive Advantage, Idea Group Publishing, 2001.
  9. Scott Morton M.S., The corporation of the 1990s., Oxford University Press, 1991.
  10. Weil P., Ross J., IT Governance. How Top Performers Manage IT Decision Rights for Superior Results, Harvard Business School Press, Boston 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-656X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu