BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ragin-Skorecka Katarzyna (Politechnika Poznańska)
Tytuł
Tożsamość a kultura organizacji usługowej
Corporate Identity and Organizational Culture in Service Organization
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2012, nr 229, s. 173-188, rys., tab., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Tożsamość, Organizacja, Usługi, Kultura organizacyjna, Kultura organizacji
Identity, Organisation, Services, Organisational culture, Corporate culture
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono zagadnienie tożsamości organizacji i jej związku z kulturą organizacyjną. Wskazano dlaczego należy rozważać problem tożsamości organizacji (a nie tylko kultury organizacyjnej) szczególnie w odniesieniu do organizacji usługowej. Omówiono wyniki badań tożsamości wybranej organizacji usługowej. Wskazano główne czynniki kształtujące tożsamość organizacji i ich wpływ na pozycję rynkową. (abstrakt oryginalny)

The article presents a problem of corporate identity and its relation with organizational culture. It shows why an organization's identity is so important (not only organizational culture) in a service organization. Next it describes research on corporate identity of a chosen service organization - educational organization. Moreover, the article shows variables which form organization identity and their influence on market position. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn, J., 1999, Wizualizacja firmy, Instytut Marketingu, Kraków.
  2. Aniszewska, G., 2007, Kultura organizacyjna w zarządzaniu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  3. Cameron, K.S., Quinn, R.E., 2003, Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana. Model wartości konkurujących, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  4. Daszkowska, M., 1993, Zarys marketingu usług, Uniwersytet Gdański, Gdańsk.
  5. Daszkowska, M. (red.), 2005, Marketing ujęcie systemowe, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk.
  6. Davenport, T., 2007, Zarządzanie pracownikami wiedzy, Wydawnictwo Wolters Kluwer.
  7. Hoefstede, G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  8. Koźmiński, A.K., Piotrowski, W., 1995, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  9. Olsztyńska, A., 2005, Marketing wewnętrzny w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  10. Pacholski, L.M., Wyrwicka, M.K., 2007, Tożsamość przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, nr 49.
  11. Ragin-Skorecka, K., 2010a, Corporate identity, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Seria Monografie, Poznań.
  12. Ragin-Skorecka, K., 2010b, Management of Infernal Corporate Identity, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  13. Schein, E.H., 2004, Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco.
  14. Sopińska, A., Wachowiak, P., 2006, Modele zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, e-mentor nr 3.
  15. Stoner, J.A.F., Freeman, R.E., Gilbert, D.R., 2001, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  16. Strategor, 1996, Zarządzanie firmą, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  17. Zarębska, A., 2008, Tożsamość organizacyjna, Difin, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu