BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chlipała Paweł (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Tytuł
Rola kapitału intelektualnego w tworzeniu wartości dla usługobiorcy
The Role of Intellectual Capital in Creating Value for Customer in Services
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2012, nr 229, s. 189-203, tab., bibliogr. 26 poz.
Słowa kluczowe
Kapitał intelektualny, Wartość dla klienta
Intellectual capital, Value to customer
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Rosnąca popularność koncepcji kapitału intelektualnego oraz wartości dla klienta stały się inspiracją do podjęcia rozważań na temat roli zasobów intelektualnych w tworzeniu wartości dla usługobiorcy. Celem artykułu jest zaprezentowanie obu koncepcji oraz rozważenie zależności pomiędzy kapitałem intelektualnym a wartością dla usługobiorcy. Oprócz aspektów teoretycznych w artykule podjęto dywagacje na temat badania wpływu kapitału intelektualnego na wartości dla usługobiorcy w skali makroekonomicznej, ale także z perspektywy mikroekonomicznej. (abstrakt oryginalny)

The increasing popularity of intellectual capital and value for customer concepts inspired the author to take into consideration the role of intangible assets in creating value for the buyer of services. The main goal of this article is to present both of these concepts and to consider the relationship between intellectual capital and value for the customer. The article shows the main problems of studying the influence of intellectual capital on the value for customer in the service sector, considered also from the macro- and microeconomic perspective. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Antczak, Z., 2004, Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa. Wybrane zagadnienia praktyki i teorii funkcją personalną w świetle badań, Antykwa, Warszawa-Kluczbork.
  2. Barney, J., 1991, Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, Journal of Management, no. 1.
  3. Brooking, A., 1988, Intellectual Capital, Core Asset for the Third Millennium Enterprise, International Thomson Business Press, London.
  4. Bratnicki, M., 2001, Dylematy i pułapki współczesnego zarządzania, Wydawnictwo Gnome, Katowice.
  5. Chatzkel, J., 2002, Intellectual Capital, Capstone Publishing, Oxford.
  6. Chlipała, P., 2005, Strategia i planowanie zasobów intelektualnych przedsiębiorstwa, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 11.
  7. Chlipała, P., 2007, Kapitał intelektualny - refleksja w perspektywie roli naukowca i uniwersytetu, w: Wiktor, J.W. (red.), Ekonomia. Zarządzanie. Marketing. Tryptyk sądecki, Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, Nowy Sącz.
  8. Dobija, D., 2003, Pomiar i sprawozdawczość kapitału intelektualnego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa.
  9. Doyle, P., 2008, Value-Based Marketing. Marketing Strategies for Corporate Growth and Shareholder Value, 2nd ed., John Wiley & Sons, Chichester.
  10. Edvinsson, L., Malone, M.S., 2001, Kapitał intelektualny, tłum. Marcinkowska, M., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  11. Gołębiowski, T., 2006, Marketing wartości na rynku instytucjonalnym, w: Duliniec, E., Garbarski, L., Mazur, J., Strzyżewsa, M., Wrzosek, W. (red.), Ekspansja czy regres marketingu! Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  12. Grönroos, Ch., 2007, Service Management and Marketing. Customer Management in Service Competition, John Wiley & Sons, Chichester.
  13. Harris, R.G., 2001, The Knowledge-Based Economy: Intellectual Origins and New Economic Perspectives, International Journal of Management Reviews, vol. 3.
  14. Jashapara, A., 2006, Zarządzanie wiedzą. Zintegrowane podejście, tłum. Sawicki, J., Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  15. Kotler, P., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa.
  16. Maison, D., 2007, Jakościowe metody badań marketingowych, w: Maison, D., Noga-Bogomilski, A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  17. Mikuła, B., 2006, Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  18. Rogoziński, K., 2000, Nowy marketing usług, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
  19. Sagan, A., 1988, Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  20. Skorupka, S., Auderska, H., Łempicka, Z. (red.), 1990, Mały słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  21. Smoleń, T., 2006, Personel jako instrument marketingu firmy usługowej, w: Czubała, A., Jonas, A., Smoleń, T., Wiktor, J.W., Marketing usług, Wolters Kluwer, Kraków.
  22. Stewart, T., 1999, Intellectual Capital, The New Wealth of Organization, Currency - Doubleday, New York.
  23. Stewart, T., 2001, The Wealth of Knowledge, Intellectual Capital and the Twenty-First Century Organization, Currency-Doubleday, New York.
  24. Sullivan, P., 2000, Value-Driven Intellectual Capital, How to Convert Intangible Corporate Assets into Market Value, John Wiley & Sons, New York.
  25. Szymura-Tyc, M., 2005, Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  26. Zienkowski, L., 2003, Gospodarka " oparta na wiedzy " - mit czy rzeczywistość! w: Zienkowski, L. (red.), Wiedza a wzrost gospodarczy, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu