BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Malinowska Paulina (Poznań University of Economics, Poland)
Tytuł
A Comparison of Trends in Raw Materials in Anti-Acne Cosmetics and Dermocosmetics Available on Polish Market
Porównanie trendów surowcowych w kosmetykach i dermokosmetykach przeciwtrądzikowych dostępnych na polskim rynku kosmetycznym
Źródło
Towaroznawcze Problemy Jakości, 2012, nr 4, s. 64-68, tab., bibliogr. 6 poz.
Polish Journal of Commodity Science
Słowa kluczowe
Rynek kosmetyków, Surowce, Towaroznawstwo, Kosmetyki
Cosmetics market, Raw materials, Commodity science, Cosmetics
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W niniejszej pracy przeprowadzono porównanie trendów surowcowych w kosmetykach i dermokosmetykach przeciwtrądzikowych dostępnych na polskim rynku. Analiza wykazała pewne podobieństwa, ale też różnice w trendach surowcowych występujących w kosmetykach i dermokosmetykach. W obu kategoriach produktów syntetyczne składniki aktywne są popularniejsze niż naturalne i mineralne. Ponadto zarówno kosmetyki, jak i dermokosmetyki przeciwtrądzikowe zawierają takie same syntetyczne i mineralne składniki aktywne. Prawdopodobnie mogą się one różnić ich stężeniem. Ponadto analiza pokazała, że składniki mineralne takie jak kaolin, krzemionka czy ekstrakty borowinowe zarówno w kosmetykach, jak i w dermokosmetykach są tak samo popularne. Przeprowadzona analiza wykazała, że α-hydroksykwasy są składnikami częściej stosowanymi w dermokosmetykach, natomiast witaminy są powszechniejszymi składnikami kosmetyków. Analiza ta potwierdziła także, że wiele składników zawartych zarówno w kosmetykach, jak i dermokosmetykach jest wielofunkcyjnych, tym samym kompleksowo dbają one o skórę trądzikową. (abstrakt oryginalny)

In this work a comparison of trends in raw materials in anti-acne cosmetics and dermocosmetics available on Polish market was conducted. Analysis found some similarities and also some differences between trends in raw materials found in cosmetics and those in dermocosmetics. In both categories of products synthetic active ingredients are more popular than natural and mineral ones. Moreover both cosmetics and dermocosmetics contain the same anti-acne synthetic and mineral ingredients. Probably they may differ in concentrations of active ingredients. Moreover, our analysis showed that mineral ingredients such as kaolin, silica and peloid extracts, both in cosmetics and dermocosmetics, are likewise popular. Analysis found that α-hydroxy acids are more often used as ingredients of dermocosmetics, however vitamins are more common ingredients of cosmetics. Conducted analysis confirmed that many compounds included both in cosmetics and dermocosmetics, are multifunctional, thus they care comprehensive about acne-prone skin. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bergfeld WF. (2004), The pathophysiology of acne vulgaris in children and adolescents, Part I. Cutis., 74(2), 92-97.
  2. Mamgain, R.K. (2000), Acne vulgaris and its treatment by indigenous drugs SK-34 (Purim) and SK-235 (Clarina). The Antiseptic, 97, 3, 76-78.
  3. Draelos Z.D. (2005), Trądzik, [in:] Kosmeceutyki. Draelos Z.D (red). Elsevier Urban & Partner, Wrocław, pp. 159-160.
  4. Jurkowska S. (2003), Surowce kosmetyczne. Wyd. Wyższej Szkoły Fizykoterapii, Wrocław.
  5. Malinowska P., Kiewlicz J. (2012), Application of natural, mineral and synthetic ingredients in modern anti-acne cosmeceuticals, [in:] Zieliński R., Żuchowski J. (eds.) Selected aspects of cosmetics and household chemistry products quality. Wyd. Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom, pp. 53-61.
  6. Malinowska P. (2011), The analysis of market offer of anti-acne cosmetics. Polish J. Cosmetol., 14 (4) 260-265.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-747X
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu