BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czaplewski Maciej (Uniwersytet Szczeciński), Tomaszewicz Agnieszka (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Korzyści stosowania e-biznesu przez firmy sektora usług
Benefits from E-Business Implementation by Companies from Service Sector
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2012, nr 229, s. 249-258, rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Biznes elektroniczny, Internet, Sektor usług, Przedsiębiorstwo usługowe
e-business, Internet, Services sector, Service enterprise
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Firmy potrafiące odpowiednio wykorzystać nowoczesne technologie komunikacyjne i informacyjne stwarzają szanse wzmocnienia swojej pozycji rynkowej. Dzięki wprowadzeniu i wykorzystywaniu e-biznesu mogą zaoferować tzw. wartość dodaną, przejawiającą się zwłaszcza w zapewnieniu szybszego i pełniejszego dostępu do informacji oraz sprawniejszej obsługi klientów. W konsekwencji możliwe jest osiągnięcie tzw. sytuacji "win-win", w której korzyści ze stosowania rozwiązań e-biznesowych odnoszą zarówno firmy, jak i klienci. Taka sytuacja pozwala osiągnąć przewagę konkurencyjną, co jest istotne zwłaszcza dla firm funkcjonujących na rynkach silnie konkurencyjnych, do których można zaliczyć większość rynków usługowych. W artykule wskazano podstawowe korzyści wykorzystywania przez firmy w swojej działalności Internetu i e-biznesu odnoszące się zwłaszcza do atrybutów produktu, wizerunku i reputacji oraz relacji z klientami. (abstrakt oryginalny)

Companies that are able to use modern information and communication technologies properly are often able to leverage additional opportunities. With the introduction and utilization of e-business they can offer added value, in particular by ensuring a faster and fuller access to information and a more efficient customer service. As a result, they can gain competitive advantage, which is important especially for companies operating in highly competitive markets, including many services markets. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Acocella, N., 2002, Zasady polityki gospodarczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  2. Armbruster Reif, K., 2005, E-commerce in Multikanalunternehmen, Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften, Frankfurt am Main
  3. Dziawgo, L., 2005, Private banking. Istota - koncepcja - funkcjonowanie, Wydawnictwo UMK, Toruń
  4. Flejterski, S., 1998 Dywersyfikacja struktury sektora i przedsiębiorstwa bankowego, PTE OW w Szczecinie, Szczecin
  5. Jaworski, W., Lisowski, J., 2002, Wyzwania stojące przed polskimi zakładami ubezpieczeń, w: Finanse, bankowość i ubezpieczenia wobec wyzwań współczesności, w: K. Znaniecka (red.), Ubezpieczenia, t. 3, Wydawnictwo AE im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
  6. Kaplan, R.S., Norton, D.P., 2001, Strategiczna karta wyników, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  7. Klein, N., 2005, Customer Care im Internet, Peter Lang GmbH Verlag, Frankfurt am Main.
  8. Kurek, R., 2002, Elementy umożliwiające ocenę konkurencyjności zakładu ubezpieczeń, w: Finanse, bankowość i ubezpieczenia wobec wyzwań współczesności, w: Znaniecka, K. (red.), Ubezpieczenia, t. 3, Wydawnictwo AE im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
  9. Leister, R.D., 2001, Wie "cool" ist e-business? Zeitschrift für Betriebswirtschaft, nr 71.
  10. Ratajczak, M., 2000, Sprzedaż ubezpieczeń przez Internet a wynik ekonomiczny zakładu ubezpieczeń, w: Czerwińska, E. i in. (koordynatorzy) Finanse, banki i ubezpieczenia w Polsce u progu XXI wieku. t. 3: Ubezpieczenia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000, s. 93-101.
  11. Rampersad, H., 2004, Kompleksowa karta wyników, Placet, Warszawa.
  12. Read, C., Ross, J., Schulman, D., Bramante, J., 2004, eCFO: Budowanie wartości w przedsiębiorstwie nowej ery, IFC Press, Kraków.
  13. Slywotzky, A.J., Morrison, D.J., Andelman, B., 2000, Strefa zysku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  14. Temkin, B., 2009, Firmowa strona WWW: informacja i łatwa nawigacja, Wall Street Journal Polska.
  15. Zeger, H.G., 2009, Paralleluniversum Web 2.0. Wie Online Netzwerke unsere Gesellschaft verändern, Verlag Kremayr & Scheriau KG, Wien.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu