BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wiktorowska-Jasik Anna (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Tytuł
Kompleksowa usługa logistyczna - innowacja czy standard w ofercie usługowej przedsiębiortsw
Comprehensive Logistics Service - Innovation or Standard in the Company Service Offer
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2012, nr 229, s. 270-277, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Usługi logistyczne, Przedsiębiorstwo, Standardy, Innowacyjność, Innowacje, Oferta usługowa, Potrzeby rynku
Logistic services, Enterprises, Standards, Innovative character, Innovations, Services offer, Market needs
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia główne założenia koncepcyjne tzw. kompleksowej usługi logistycznej, która jest odpowiedzią firm sektora TSL na potrzeby rynku. Został w nim rozważony problem bardzo szybkiego procesu "starzenia się usług logistycznych". Szczególnie dotyczy to tych usług, które wyróżniają daną ofertę logistyczną, spośród innych ofert, lecz w krótkim czasie przechodzą w ogólnie przyjęty standard obsługi. Jednakże głównym przesłaniem artykułu jest próba wyjaśnienia, czy możliwe jest jednoznaczne zidentyfikowanie, rozróżnienie usług logistycznych, które w danym momencie są uznane za nowe, nietypowe, innowacyjne, ale istotnie wpływające na kompleksowość oferty danego usługodawcy. Określone i rozważone zastały czynniki, które muszą wystąpić i w jakim czasie, aby aktualne "novum usługowe" stało się ogólnie przyjętym standardem. (abstrakt oryginalny)

The article presents the main conceptual assumptions of the so-called comprehensive logistic services which is a response of TSL-sector companies to market needs. The problem of very rapid process of "aging of logistics services" was considered. " This is particularly true of those services that distinguish the logistics offer from other offers, but in the short term they turn into a generally accepted standard of service. However, the main message of the article is an attempt to clarify whether it is possible to clearly identify the distinction of logistics services, which at that time are regarded as new, unusual, innovative but significantly affect the complexity of the offer of a service provider. The author identified and considered factors which have to appear in the right time for "a novelty service" to become a generally accepted standard. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ciesielski, M., (red.), 2005, Rynek usług logistycznych, Difin, Warszawa.
  2. Coyle, J.J., Bardi, C.J., Langley, Jr., 2002, Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.
  3. Kempny, D., (red.), 1993, Koncepcje logistyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  4. Kisperska-Moroń, D., Krzyżaniak, S. (red.), 2009, Logistyka, Biblioteka Logistyka, Poznań.
  5. Mindur, M. (red.), 2008, Logistyka. Infrastruktura techniczna na świecie. Zarys teorii i praktyki, Instytut Technologii Eksploatacji - PIB, Warszawa-Radom.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu