BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ogonowska Agnieszka (Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie)
Tytuł
Strategie uczestnictwa w kulturze medialnej : między wykluczeniem a performatyzacją zachowań : zarys problemu
Źródło
Zeszyt Naukowy / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, 2010, nr 14, s. 120-135, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Kultura, Uczestnictwo w kulturze, Wykluczenie społeczne
Culture, Participation in culture, Social exclusion
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych wymiarów określających najczęściej występujące sposoby funkcjonowania jednostki we współczesnej kulturze, determinowane, a wręcz w niektórych obszarach zdominowane przez nowe media. (abstrakt oryginalny)

The aim of the article is to present the basic dimensions defining the most frequent ways of the functioning of an individual in the present-day culture that are determined - and in some areas even dominated - by new media. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Bibliografia
Pokaż
  1. Baudrillard J., W cieniu milczącej większości, tłum. S. Królak, Warszawa 2006.
  2. Castells M., Społeczeństwo Sieci, tłum. M. Marody i in., Warszawa 2007.
  3. Gajewska G., Jagielski J. (red.), Klan cyborgów. Mariaż człowieka z technologią, Gniezno 2008.
  4. Jarzębski J., Etyka dziennikarska i nowe media, [w:] Borkowski I., Woźny A., (red.), Nowe media. Nowe w mediach, Wrocław 2001.
  5. Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa, 2007.
  6. Jenkins H., Textual Poachers: Television Fans and Participatory Culture, Routledge, Chapman and Hall, New York 1992.
  7. Keen A., Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę, tłum. M. Bernatowicz, K. Topolska-Ghariani, Warszawa2007.
  8. Lemish D., Dzieci i telewizja. Perspektywa globalna, tłum. A. Sadza, Kraków 2008.
  9. Lessing L., Wolna kultura, Warszawa, 2005.
  10. Manovich L., Język nowych mediów, tłum. P. Cypryański, Warszawa, 2006.
  11. Miczka T., O zmianie zachowań komunikacyjnych. Konsumenci w nowych sytuacjach audiowizualnych, Katowice 2002.
  12. Ogonowska A., Zrozumieć telewizję - zrozumieć telewidza. Analiza problemu w kontekście badań własnych, [w:] Ogonowska A., Telewizja w edukacji medialnej, Kraków 2009.
  13. Tapscott D., Wiliams A.D., Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, tłum. P. Cypryański, Warszawa 2008.
  14. Turkle S., Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet, New York 1995.
  15. Urry J., Socjologia mobilności, tłum. J. Stawiński, Warszawa, 2009.
  16. Virilio P., Bomba informacyjna, tłum. S. Królak, Warszawa 2006.
  17. Virilio P., Prędkość i polityka, tłum. S. Królak, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-659X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu