BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Steinerowska-Streb Izabella (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Działalność władz samorządowych a funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Activity of the Local Authorities and Functioning of Small Medium Enterprises
Źródło
Studia Ekonomiczne / Akademia Ekonomiczna w Katowicach, 2010, nr 58, s. 53-59, rys.
Tytuł własny numeru
Polskie samorządy lokalne w okresie transformacji - instytucje i ich przeobrażenia
Słowa kluczowe
Samorząd terytorialny, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Rozwój regionalny, Przedsiębiorczość lokalna, Bariery przedsiębiorczości
Local government, Small business, Regional development, Local entrepreneurship, Barriers to entrepreneurship
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wskazane działania samorządów lokalnych prowadzące do redukcji barier rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw mogą wpłynąć pozytywnie na aktywność tej grupy podmiotów. Przyjętą tezę, iż aktywność podmiotów sektora w MSP w regionie jest w istotnym stopniu uzależniona od działalności władz samorządowych, można zatem uznać za uprawdopodobnioną.(fragment tekstu)

Small and medium enterprises (SME) influence the development of regions, improve their attractiveness and let them to increase their competitiveness. Therefore the results of the SMEs activities are close to the goals of local authorities. The paper is aimed to identify what kind of actions must be undertaken by local authorities to improve the conditions of doing business by small and medium enterprises. It is hypothesed that the regional SMEs activity is depending on local authority's activity.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. H. Izdebski: Samorząd terytorialny. Podstawy ustroju i działalności. Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2006, s. 100-105
  2. Polityka budowy regionu konkurencyjnego. Strategie - modele - postęp technologiczny. Red. M. Klamut. AE, Wrocław 2000. s. 7.
  3. U. Kłosiewicz-Górecka. B. Słomińska: Samorząd jako kreator partnerstwa na rynku lokalnym. W: Marketing a aktywność regionów. Red. J. Karwowski. Wydawnictwo Printshop Artur Piskała, Szczecin 2006. s. 101-105.
  4. M. Krakowiak: Partnerstwo w gminie z perspektywy samorządu lokalnego. W: Marketing a aktywność regionów. Red. J. Karwowski. Wydawnictwo Printshop Artur Piskała, Szczecin 2006. s. 130-131
  5. E. Frąckiewicz, E. Rudawska: Identyfikacja charakteru relacji pomiędzy podmiotami rynku regionalnego - podejście modelowe W: Marketing a aktywność regionów. Red. J. Karwowski. Wydawnictwo Printshop Artur Piskała, Szczecin 2006. s. 122
  6. B. Bębenek. K. Moszkowicz: Partnerstwo przedsiębiorstwa z interesariuszami lokalnymi - w świetle koncepcji partnerstwa lokalnego W: Marketing a aktywność regionów. Red. J. Karwowski. Wydawnictwo Printshop Artur Piskała, Szczecin 2006. s. 162
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8603
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu