BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stasieńko Justyna
Tytuł
Stratyfikacja klienta w systemach zarządzania relacjami z klientem
Customer classification in customer realtion management systems
Źródło
Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych / Szkoła Główna Handlowa, 2006, nr 16, s. 95-102, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Obsługa klienta, Systemy zarządzania, Relacje z klientami, Stratyfikacja
Customer service, Management system, Relationships with customers, Stratification
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Idea wartości przeciwstawnych została wykorzystana do określenia typu klienta w systemach klasy CRM, w zależności od jego osobowości. Nazwa modelu wartości przeciwstawnych powstała od skrajnych wartości cech wyróżnionych w modelu. Model stał się narzędziem stratyfikacji klientów. Wyróżnia się różnorodne korzyści z wdrażania modelu wartości przeciwstawnych w systemach CRM. Dodanie modułu badającego osobowość i stratyfikującego klienta znajduje najwłaściwsze wykorzystanie w przypadku klientów kluczowych. Celem wdrożenia modelu wartości przeciwstawnych do systemu CRM jest zwiększenie zadowolenia i lojalności klienta, nawiązanie głębszych relacji pomiędzy organizacją i klientem. Znajomość osobowości klienta wpływa na lepszą, właściwszą obsługę. (abstrakt oryginalny)

The paper discusses the substantial issues related with the organization - customer relation which are the basis of CRM systems. It presents a proposal of expansion of CRM systems by a personality recognition module and customer satisfaction tool. The following tool is a very interesting solution bringing the organization numerous future benefits. The solutions concern an individual customer. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bergtold A., Obsługa klienta - sprzedaż partnerska, http://www.marketing.info.pl/biblioteka/ artykuly/5152 .htm
  2. Brown S" Strategiczne podejście do klientów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
  3. Buksik D., Wybrane psychologiczne teorie cech osobowości, http://www.seminare.pl/16/buk- sikl-htm
  4. Dejnaka A., CRM Zarządzanie kontaktami z klientami, Helion, Gliwice 2002.
  5. Dyché J., CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002.
  6. Dyché J., The CRM Handbook. A business Guide to Customer Relationship Management, Addison-Wesley 2002.
  7. Littauer F., Littauer M., Układanka osobowości, Oficyna Wydawnicza Logos, Warszawa 1996.
  8. Lotko A., Zarządzanie relacjami z klientem, Politechnika Radomska, Radom 2003.
  9. Mazur A., Jaworska K., Mazur D" CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, Wydawnictwo Madar, Zabrze 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1232-4671
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu