- Autor
- Bąkowski Wojciech (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Udział interesariuszy komunikacji miejskiej w tworzeniu wartości usługi dla pasażera
Participation of Stakeholders of Municipal Transport in the Creation of Value Added for Passengers - Źródło
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2012, nr 229, s. 489-500, rys., bibliogr. 8 poz.
- Słowa kluczowe
- Wartość dla klienta, Komunikacja miejska, Interesariusze, Kapitał ludzki, Kapitał społeczny, Usługi
Value to customer, Municipal transport, Stakeholders, Human capital, Social capital, Services - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Kształtowanie wartości dla pasażera w zbiorowej komunikacji miejskiej wymaga posiadania odpowiedniego poziomu kapitału ludzkiego, społecznego i organizacyjnego. Te zasoby niematerialne znajdują się w wielu zespołach ludzkich - interesariuszach ulokowanych wewnątrz władz miejskich, ale i w bliższym i dalszym otoczeniu. Interesy tych zespołów nie zawsze są zbieżne z oczekiwaniami pasażerów. Doskonalenie działalności transportu zbiorowego w mieście wymaga wzrostu poziomu wiedzy pośród zespołów ludzkich mających wpływ na bieżącą i przyszłą wartość oferowanych produktów dla pasażerów. (abstrakt oryginalny)
The creation of value added for passengers in the municipal transport requires a corresponding level of human, social and organizational resources. Those resources are in many groups - stakeholders, to be found amongst municipal authorities, but also in the nearest and more distant surroundings. Their interests do not always converge with the expectations of passengers. To improve the municipal transport, it is necessary to develop the knowledge of the groups of people who have an impact on the current and future value of products offered to passengers. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Baraun, A., Armnstrong, M., 2008, Zarządzanie kapitałem ludzkim, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków.
- Bąkowski, W., 2010, W poszukiwaniu oceny wartości usługi w miejskim transporcie zbiorowym, Transport Miejski i Regionalny, nr 5.
- Brilman, J., 2002, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
- Drucker, P., 1976, Skuteczne zarządzanie, PWN, Warszawa.
- Low, J., Kalafut, P., 2004, Niematerialne wartości firmy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków
- Noaka, I., 1990, Managing Innovation as a Knowledge-creation Process: A New Model for a Knowledge-creating Organization, Paper presented At a New York University, Stern School of Business, International Business Colloquium.
- Szablewski, A., Tuzimek, R. (red), 2007, Wycena i zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa.
- Warner, M., Witzem, M., 2005, Zarządzanie organizacją wirtualna, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1689-7374
- Język
- pol