BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Berdowska Agata, Górecka-Berdowska Gabriela (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Blended learning a nauczanie matematyki na studiach ekonomicznych
The Project of Training in Mathematics Blended Teaching for the Economic Universities
Źródło
Studia Ekonomiczne / Akademia Ekonomiczna w Katowicach, 2010, nr 56, s. 7-25, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowanie metod matematycznych w ekonomii i zarządzaniu
Słowa kluczowe
Edukacja elektroniczna, Zdalne nauczanie, Matematyka, Algebra, Nauczanie hybrydowe
e-education, e-learning, Mathematics, Algebra, Blended learning
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem pracy było zaprezentowanie projektu wykonania i realizacji szkolenia mieszanego nauczania matematyki na przykładzie szkolenia z elementów algebry liniowej. W opracowaniu przedstawiono pewne podstawy psychologii i dydaktyki wykorzystywane w nauczaniu tradycyjnym i ich próbę adaptacji do szkoleń elektronicznych. Szkolenia elektroniczne mogą być elementem uzupełniającym w nauczaniu tradycyjnym w przypadkach, gdy rzeczywiste uczestnictwo w zajęciach jest utrudnione (praca za granicą, absencja chorobowa, niepełnosprawność itp.). Jednak kontakt z najlepszym komputerem nic zastąpi dobrego wykładowcy i jego bezpośredniego wpływu na osobowość osoby szkolonej. Niemniej świat zmierza do jak najlepszego przybliżenia komputera do wzoru wykładowcy - prowadzącego szkolenie. Powyższe opracowanie jest niewielką próbą podejścia do tego zagadnienia.(fragment tekstu)

The e-learning courses are the future for the Polish economic university education. Therefore, it is important to build effective electronic materials for every subject taught. Mathematics is a difficult subject to study, so the electronic materials for this subject must be prepared taking into account the psychological and didactic elements of this subject. The main goal of this article has been the presentation of the project on The Training in Mathematics Blended Teaching for the Economic Universities. The paper describes the distance learning courses, the electronic and blended learning courses. It also shows the elements of psychology of learning and didactics of mathematics used in the project. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Birch A., Malim T.: Psychologia rozwojowa w zarysie - od niemowlęctwa do dorosłości. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  2. Hyla M.: Przewodnik po E-learningu. ABC, Kraków 2007.
  3. Krygowska Z.: Zarys dydaktyki matematyki. Tom II. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1979.
  4. Nauczanie na odległość - nowa szansa dla edukacji. Red. E. Okoń-Horodyńska. WSZiNS, Tychy 1999.
  5. Nowak W.: Konserwatorium z dydaktyki matematyki. PWN, Warszawa 1989.
  6. Okoń W.: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Żak, Warszawa 2003.
  7. Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego. Materiały konferencyjne. Red. nauk. Wojciech Cellary , Warszawa 2002.
  8. Półturzycki J.: Dydaktyka dla nauczycieli. Novum, Płock 2002.
  9. Salota K.: E-learning - notatki szefa projektu. www.haker.pl
  10. Stecyk A.: Abc eLearningu system LAMS. Difin, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8603
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu