BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wójcik Przemysław (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, student)
Tytuł
Public relations krajów rozwijających się na przykładzie Malezji
Public Relations in Developing Countries - the Case of Malaysia
Źródło
Debiuty Ekonomiczne, 2012, nr 12, s. 23-36, bibliogr. 22 poz.
Tytuł własny numeru
Państwo i przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce : w kierunku optymalizacji decyzji
Słowa kluczowe
Public relations, Tożsamość narodowa, Kraje rozwijające się
Public relations, National identity, Developing countries
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Malezja
Malaysia
Abstrakt
W artykule dokonano analizy specyfiki prowadzenia działań public relations w azjatyckich krajach rozwijających się. Z uwagi na odmienność warunków otoczenia strategie komunikowania buduje się w nich inaczej niż w krajach europejskich. Na przykładzie kampanii rządowych przeprowadzonych w Malezji od początku lat 60. XX wieku można wyodrębnić czynniki determinujące skuteczność określonych narzędzi komunikowania - komunikowania na rzecz rozwoju (development communication) i budowania tożsamości i jedności narodu (nation building) - w procesie wspierania zmian gospodarczych. W pracy autor stara się udzielić odpowiedzi na pytanie, czy rządowe kampanie PR pozytywnie wpływają na rozwój gospodarczy kraju rozwijającego się. (abstrakt oryginalny)

This article shows the Public Relations tools which are used in developing countries in Asia. Due to different standards and surroundings, communication must be handled in a specific way. To better understand those PR tools which are typical for developing countries in Asia's - nation building, state building and development communication, the author shows the example of Public Relations campaign in Malaysia. The purpose of this article is to check if government Public Relations practices have a positive influence on the economic growth of a developing country. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Almond G., 2002, The Return to the State, American Political Science Review, no. 82.
  2. Flor A., 2005, Upstream and Downstream Interventions in Environmental Communication., Institute of Development Communication.
  3. Freitag A., Stokes A., 1997, Global Public Relations: Spanning Borders, Spanning Cultures, Routledge, New York.
  4. Fritz V., 2007, Understanding State-building from a Political Economy Perspective, ODI, London.
  5. Ganesan V., 2005, More Malaysians Rusing Loyalty Programs, Business Times.
  6. Ganesan V., 2006, Malaysians Keen on Rusing Credit Cards, Business Times.
  7. Grunig J.E., 1992, Excellence in Public Relations and Communication Management, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey.
  8. Manyozo L., 2006, Manifesto for Development Communication: Nora C. Quebral and the Los Banos School of Development Communication, Asian Journal of Communication, no. 16.
  9. Ministerstwo Statystyki w Malezji, 2006, Population and Housing Census, Oświadczenie prasowe, dane z 3 kwietnia.
  10. Opio P.J., 1996, Towards an Ethics of Business in Africa: Integrity and Competitiveness, w: Lejeune M. (ed.), Business Ethics in the African Context, UMU Studies in Contemporary Africa, Kampala, Uganda.
  11. Paterson C., 2010 Development Communication, http://www.museum.tv/eotvsection.php?entrycode=developmentc [dostęp: 3.01.2010].
  12. Quebral N.C., 1973, What Do We Mean by ,,Development Communication", International Development Review, no. 15(2).
  13. Rahman A.H., 1998, Encyclopedia of Malaysia, vol. 4: Early History, Editions Didier Millet, Singapore.
  14. Salleh H., 2007, Encyclopedia of Malaysia, vol. 14: People and tradition, Editions Didier Millet, Singapore.
  15. Sheffrin S.M., Sullivan A., 2003, Economics: Principles in Action, Pearson Prentice Hall, New Jersey.
  16. Singhal A., Cody M.J., Rogers E.M., Sabido M., 2004, Entertainment-Education and Social Change: History, Research, and Practice, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, NJ.
  17. Sriramesh K., Vercic D., 2009, The Global Public Relations Handbook: Theory, Research, and Practice, Roulledge, New York.
  18. Taylor M., Kent M., 1999, Challenging Assumption of International Public Relations: When Government Is Most Important Public, Public Relations Review, no. 2.
  19. Tilly C., 1985, War Making and State Making as Organized Crime, w: Evans P., Rueschemeyer D., Skocpol T., Bringing the State Back in Cambridge University Press, Cambridge.
  20. Van Leuven J., Pratt J., 1996, Public Relations Role: Realities in Asia and in Africa South of Sahara, w: Culbertson H., International Public Relations: a Comparative Analysis, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, NJ.
  21. Venkateswaran A., 2004, The Evolving Face of Public Relations in Malaysia, w: Tilson D., Alozie E. (eds.), Toward the Common Good - International Perspectives in Public Relations, Pearson Education Inc.
  22. Whaites A., 2008, State in Development: Understanding State-building, DFID, London.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1730-2145
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu