- Autor
- Raszkowski Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Nowe trendy w marketingu miejsc
New Trends in Place Marketing - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 241, s. 319-327, rys., bibliogr. 17 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Przestrzeń a rozwój
- Słowa kluczowe
- Marketing terytorialny, Turystyka, Jednostka lokalna, Samorząd terytorialny, Promocja
Territorial marketing, Tourism, Local unit, Local government, Promotion - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W niniejszym artykule została podjęta próba wskazania wybranych, odnoszących się do marketingu miejsc tendencji, które wydają się istotne z punktu widzenia promocji i rozwoju społeczno-gospodarczego jednostek terytorialnych. W tym ujęciu marketing miejsc można rozumieć jako odpowiedź na zapotrzebowanie w obszarze profesjonalnego zarządzania jednostkami terytorialnymi. Na wstępie zostały przedstawione teoretyczne aspekty marketingu miejsc, w dalszej części scharakteryzowano poszczególne tendencje, wśród których przykładowo można wymienić markowe produkty turystyczne, promocję miejsca poprzez sport, spa&wellness, turystykę konferencyjną, zintensyfikowaną promocję gospodarczą. W ramach podsumowania zaprezentowano wybrane korzyści wynikające ze stosowania rozwiązań wpisujących się w marketing miejsc. (abstrakt oryginalny)
The objective of the hereby article is to indicate the selected trends referring to place marketing which seem significant from the perspective of promotion and social-economic development of territorial units. From this perspective place marketing can be perceived as the reaction to demand in the sphere of professional management applied in territorial units. The first part of the article presents theoretical aspects of place marketing, then particular trends are discussed, among which the following examples are included: tourism brand products, place promotion by means of sport, spa&wellness, conference oriented tourism, intensified economic promotion. The article is concluded by presenting selected advantages resulting form the application of solutions referring to place marketing. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Anholt S., Competitive Identity. The New Branding Management for Nations, Cities and Regions, Palgrave Macmillan, New York 2007.
- Anholt S., Hildreth J., Brand America. The Mother of All Brands, Cyan Communications, London 2004.
- Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007.
- Govers R., Go F., Place Branding. Glocal, Virtual and Psyhical Identities, Constructed, Imagined and Experienced, Palgrave Macmillan, New York 2009.
- Kornak A., Rapacz A., Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2001.
- Kotler P., Asplund C., Rein I., Heider D., Marketing Places Europe. How to Attract Investments, Industries, Residents and Visitors to Cities, Communities, Regions and Nations in Europe, Prentice Hall, London 1999.
- Kotler P., Haider D., Rein I., Marketing Places. Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations, The Free Press, New York 1993.
- Kotler P., Hamlin M.A., Rein I., Haider D., Marketing Asian Places, John Wiley & Sons, Singapur 2002.
- Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Proctor T., Public Sector Marketing, Prentice Hall - Financial Times 2007.
- Rainisto S., Success Factors of Place Marketing. A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and the United States, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business, Espoo 2003.
- Raszkowski A., Nowe trendy w kontekście rozwoju turystyki - rekomendacje dla JST, [w:] Fundusze zewnętrzne UE i EOG jako wsparcie dla rozwoju lokalnego i podnoszenia jakości pracy administracji samorządowej. Marketing i promocja regionu, Profesjonalizm w Zarządzaniu Dolnośląskim Urzędem, Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Wrocław 2011.
- Szromnik A., Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Wydawnictwo Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Warszawa 2006.
- Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2007.
- Vandecandelaere E., Arfini F., Belletti G., Marescotti A., Linking People, Places and Products. A Guide for Promoting Quality Linked to Geographical Origin and Sustainable Geographical Indications, Food and Agriculture Organization of the United Nations, Rome 2009.
- Ward S., Selling places, the marketing and promotion of towns and cities 1850-2000, Routledge Chapman & Hall, New York 1998.
- Wardrop K., Edinburgh. Scotland's Inspiring Capital, [w:] City Branding. Theory and Cases, red. K. Dinnie, Palgrave Macmillan, 2010.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol