- Autor
- Stelmaszczyk Monika (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
- Tytuł
- Właściciel małego przedsiębiorstwa menedżerem zorientowanym na kulturę - wyzwania i perspektywy
Owner of Small Company as a Culture-Oriented Manager - Challenges and Prospects - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 241, s. 447-454, tab., bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Przestrzeń a rozwój
- Słowa kluczowe
- Małe i średnie przedsiębiorstwa, Menedżer, Kultura organizacji
Small business, Manager, Corporate culture - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Zamierzeniem autorki było udowodnienie tezy, że właściciela małego przedsiębiorstwa charakteryzuje dużo wyższy poziom sprawności i skuteczności działania, jeżeli jest on zorientowany na kulturę organizacji. Analizę rozpoczęto od wskazania specyficznych cech właściciela - menedżera małego przedsiębiorstwa. Potem zwrócono uwagę na wartości, symbole, sposoby komunikowania się, rytuały, mity oraz tabu, czyli przejawy kultury. Następnie odpowiedziano na pytania: dlaczego menedżerowie powinni poszerzać wiedzę na temat kultury, kim jest menedżer zorientowany na kulturę oraz jakie zadania przed nim stoją? Zaprezentowano również model zorientowanego na kulturę menedżera małego przedsiębiorstwa, będący zestawieniem charakteryzujących go fundamentalnych zachowań oraz cech. (abstrakt oryginalny)
The author's intention is to prove the thesis that a small business owner has a much higher level of efficiency and effectiveness if he is oriented towards the culture of the organization. The analysis starts by pointing out specific features of the owner-manager of a small company. Then the author draws attention to values, symbols, ways of communicating, rituals, myths and taboos, i.e. the manifestations of culture. Next she answers the question: why should managers raise awareness of the culture, who is the culture-oriented manager and what tasks does he have? A model-oriented culture of a small business manager is also presented, which characterizes the juxtaposition of the fundamental behavior and characteristics. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bjerke B., Kultura a style przywództwa. Zarządzanie w warunkach recesji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
- Haus B., Rola przejęć menedżerskich w rozwoju małej przedsiębiorczości, [w:] Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości - szanse i zagrożenia, red. K. Jaremczuk, Wydawnictwo PWSZ w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg 2003.
- Kmiotek K., Lewicka D., Wybrane problemy zarządzania zasobami ludzkimi w mikroprzedsiębiorstwach, [w:] Problemy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach XXI wieku, red. J. Penc, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2007.
- Kostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI wieku. Jakość - twórczość - kultura, WAiP, Warszawa 2010.
- Kultura pracy menedżera, red. S. Milczarek, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2010.
- Sokołowska A., Uwarunkowania społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa, [w:] Wyzwania i perspektywy zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach, red. M. Matejun, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
- Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, red. K. Safin, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2008.
- Zbiegień-Maciąg L., Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol