BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baruk Agnieszka Izabela (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
Tytuł
Specyfika działań motywujących stosowanych wobec polskich pracowników
Essence of Motivation Activities Used Towards Polish Employees
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 241, s. 437-446, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Przestrzeń a rozwój
Słowa kluczowe
Motywowanie pracowników, Pracodawcy, Marketing personalny
Motivating employees, Employers, Personnel marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono problematykę motywowania pracowników w przedsiębiorstwach działających w Polsce. Wskazano podstawowe stosowane wobec nich formy motywowania oraz dokonano ich podziału ze względu na stopień ich wdrożenia. Porównano ponadto działania motywujące stosowane w kolejnych latach w okresie 2007-2010. Na zakończenie zwrócono uwagę na dysfunkcje w zakresie motywowania pracowników, podkreślając zwłaszcza brak marketingowej orientacji pracodawców. (abstrakt oryginalny)

The article presents the problem of employees' motivation. Special attention was paid to motivation activities implemented in 2007-2010 and to activities which were planned to implement. It allowed to prepare the hierarchy structure of motivation activities which showed the lack of marketing attitude to motivation. The enterprises in Poland did not think about challenges they were facing in the scope of motivation related to employees but were rather focused on financial incentives. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk A., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
  2. Baruk A., Zadowolenie i satysfakcja pracowników - implikacje dla pracodawców, [w:] Koszty jakości zarządzania kapitałem ludzkim a ryzyko personalne, red. A. Lipka, S. Waszczak, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009.
  3. Cropanzano R., Mitchell M.S., Social exchange theory: an interdisciplinary review, "Journal of Management" 2005, vol. 31(6).
  4. Enterprise Learning and Talent Management 2011: Predictions for the Coming Year, http://www.bersin.com/Lib/Rs/Details.aspx?Docid=103313461, dostęp: 12.03.2011.
  5. Kostera M., Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 1994.
  6. Lee C.H., Bruvold N.T., Creating value for employees: investment in employee development, "International Journal of Human Resources Management" 2003, vol. 14(6).
  7. Quo vadis HR? Kierunki zmian HR w Polsce, http://www.linguajob.pl/artykuly/?id=83, dostęp: 19.03.2011.
  8. Strategie i zarządzanie w przedsiębiorstwie, http://www.parp.gov.pl/index/more/18787, dostęp: 19.03.2011.
  9. Trendy HRM w Polsce w 2007 r., Raport Deloitte, http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/uslugi/konsulting/kapitalludzki/7d068211351fb110VgnVCM100000ba42f00aRCRD.htm, dostęp: 22.12.2010.
  10. Trendy HRM w Polsce w 2009 r., Raport Deloitte, http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/uslugi/konsulting/kapitalludzki/7d068211351fb110VgnVCM100000ba42f00aRCRD.htm, dostęp: 22.12.2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu