- Autor
- Keplinger Alicja (Uniwersytet Wrocławski), Bartosz Bogna (Uniwersytet Wrocławski), Piwowarczyk Marcin (IMAS International Sp. z o.o.)
- Tytuł
- Zapotrzebowanie na elastyczne zarządzanie w administracji publicznej - wyniki badań
The Demand For Flexible Management in Public Administration - Research Results - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012, nr 249, s. 25-35, bibliogr. 10 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Sukces w zarządzaniu kadrami : elastyczność w zarządzaniu kapitałem ludzkim. T. 2, Problemy zarządczo-psychologiczne
- Słowa kluczowe
- Społeczna odpowiedzialność, Administracja publiczna, Zarządzanie, Zadowolenie z pracy
Social Responsibility, Public administration, Management, Job satisfaction - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Pozytywny stosunek zatrudnionych do powierzonych im obowiązków, otoczenia pracy i współpracowników to najprostsza definicja satysfakcji z pracy. Tak rozumianej satysfakcji towarzyszy uczucie zadowolenia. Badania opinii dotyczących satysfakcji są podstawowym narzędziem pozyskiwania informacji zwrotnej na temat poziomu zadowolenia personelu, atmosfery w miejscu pracy, motywacji pracowników do realizacji wyznaczonych celów i ich zdania odnośnie do procesów zarządczych. Analiza otrzymanych wyników powinna stanowić dla kadry zarządzającej podstawę do wprowadzania konkretnych zmian organizacyjnych bądź wdrażania innowacji w zarządzaniu organizacją. Celem artykułu jest opisanie sposobu funkcjonowania organizacji - urzędu administracji publicznej - z perspektywy dwukrotnego badania satysfakcji z pracy pracowników oraz próba klasyfikacji elastyczności występującej w organizacji przy uwzględnieniu czasowej perspektywy badań. (abstrakt oryginalny)
The positive attitude of the hired employees to their duties, work environment and colleagues and co-workers is the simplest definition of job satisfaction. That sense of satisfaction is accompanied with a feeling of contentment. Opinion and satisfaction surveys are an essential tool for obtaining a feedback on the satisfaction of personnel/staff, the atmosphere in a workplace and a motivation of employees to achieve their goals, and their feelings about the management strategy. The analysis of the results obtained should provide a basis for managers to make specific changes or to implement some innovations in the management of the organization. The aim of the research (presented in this article) conducted in the public administration was to identify the key areas of satisfaction vs. dissatisfaction of employees, and also to identify strategies of improving the quality of work. The study involved 467 employees of public administration of Lower Silesia in 2010 and 326 in 2011. It is also worth noticing the possibility of identifying and determining the forms of dialogue with employees in the organization - the unit of administration, and an answer to the question: what can be done to make such dialogue more effective which would also raise the level of job satisfaction. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Boyne G.A., Public and private management: what's the difference?, "Journal of Management Studies" 2002, Vol. 39, Issue 1.
- Brillman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
- Czerw A., Borkowska A., Praca zawodowa jako obszar realizowania misji społecznej, "Psychologia Społeczna" 2010, t. 5, nr 4(15).
- Gólcz M., Grygoruk I., Kowalewska M., Kuchenbeker J., Mochoń M., Błędy i bariery w dialogu firm z interesariuszami w Polsce, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Warszawa 2011.
- Juchnowicz M., Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Difin, Warszawa 2007.
- Kożuch B., Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji, Placet, Warszawa 2004.
- Krupski R. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa 2005.
- Osbert-Pociecha G., Dualna natura elastyczności organizacji i jej implikacje praktyczne, "Przegląd Organizacji" 2004, 9.
- Rok B., Społeczna odpowiedzialność biznesu w kontekście przemian rynkowych, [w:] S. Borkowska (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Teraźniejszość i przyszłość, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa 2006.
- Wach K., Elastyczność działania małopolskich przedsiębiorstw w procesie europejskiej integracji gospodarczej, "Przegląd Organizacji" 2008.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol