BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zalewska-Turzyńska Magdalena (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Wybrane formalne wyznaczniki sprawnej komunikacji w organizacji
Selected Formal Determinants for Efficient Communication in Organization
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012, nr 249, s. 128-136, rys., bibliogr. 17 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Sukces w zarządzaniu kadrami : elastyczność w zarządzaniu kapitałem ludzkim. T. 2, Problemy zarządczo-psychologiczne
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Komunikowanie, Komunikowanie w przedsiębiorstwie, Kompetencje
e-commerce, Communication, Communication in organisation, Competences
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono pojęcie e-commerce, bezpośrednio związane z potrzebą korzystania z podstawowych narzędzi technologii do komunikacji między firmą a klientem. Celem opracowania jest wskazanie i scharakteryzowanie interaktywnych narzędzi korporacyjnej komunikacji z klientami. Przedstawiono także ich główne zalety. Zastosowano dobór celowy narzędzi komunikacyjnych, którego kryteriami są częstość ich występowania i łatwość korzystania przez firmy w transakcjach. Jako przykłady przedstawiono zastosowanie komunikacji na odległość w gospodarkach różnych krajów. (abstrakt oryginalny)

The paper is about the efficiency of communication process. The reflection is conducted from praxeological point of view and efficiency is understood in a distributive way. There is the attempt of the analysis and description of three features of efficient communication -actuality, accuracy and reliability. Moreover, the measures of above mentioned features are elaborated. They were designed in the way that they drop between 0 and 1. The higher the indicator, the more efficient the communication. Thus managing the communication competence in an organization should be concentrated on activities directed to the indicator rise. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ajdukiewicz K., Logika pragmatyczna, PWN, Warszawa 1975.
  2. Czapla T.P., Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
  3. Flakiewicz W., Informacyjne systemy zarządzania. Podstawy budowy i zarządzania, PWE, Warszawa 1990.
  4. Flakiewicz W., Zarządzanie przez informację, BKM, Warszawa 1993.
  5. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  6. Batorski J., Słownik terminologii laboratoryjnej, Instytut Kształcenia Nauczycieli i Badań Oświatowych, Katowice 1976.
  7. Kietliński R., Niektóre aspekty problemu podejmowania decyzji personalnych, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Łódzkiego - Nauki Humanistyczno-Społeczne", Seria I, Zeszyt 61, Łódź 1969.
  8. Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1973.
  9. Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Antykwa, Kraków 2000.
  10. O'Sullivan T., Hartley J., Saunders D., Montgomery M., Fiske J., Kluczowe pojęcia w komunikowaniu i badaniach kulturowych, Astrum, Wrocław 2005.
  11. Piłejko K., Prakseologia - nauka o sprawnym działaniu, PWN, Warszawa 1976.
  12. Potocki A., Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2001.
  13. Pszczołowski T., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1978.
  14. Pytkowski W., Organizacja badań i ocena prac naukowych, PWN, Warszawa 1981.
  15. Woleński J. (red.), Oksfordzki słownik filozoficzny, Książka i Wiedza, Warszawa 1997.
  16. Zalewska M., Strategia jako kluczowy komunikat przedsiębiorstwa - konkretność i prostota komunikatu, [w:] Urbanowska-Sojkin E. (red.), Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach. Strategie funkcjonalne, Zeszyty Naukowe nr 172, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.
  17. Zieleniewski J., Efektywność badań naukowych, Pracownia Ogólnych Problemów Organizacji Pracy Polskiej Akademii Nauk, PWN, Warszawa 1966.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu