BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szczepankiewicz Władysław (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Handel w zarządzaniu łańcuchem dostaw opartym na popycie
Trade in Demand-Based Supply Chain
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2011, nr 4, s. 10-17, tab., rys.
Słowa kluczowe
Łańcuch dostaw, Zarządzanie łańcuchem dostaw, Handel detaliczny, Popyt
Supply chain, Supply Chain Management (SCM), Retail trade, Demand
Uwagi
summ., rez.
Abstrakt
Dynamika procesów w układach rynkowych wskazuje na rosnące znaczenie handlu jako ogniwa wiążącego głównych partnerów wymiany - sprzedawców (producentów) i nabywców (konsumentów) dóbr i usług. Należy podkreślić, że przedsiębiorstwo handlowe stanowi obiekt o dużej złożoności wynikającej z jego sytuacji: z jednej strony jako elementu systemu dystrybucji producenta towarów, z drugiej zaś jako samodzielnej organizacji, która musi podejmować działania w dynamicznym i konkurencyjnym otoczeniu. Można Organizacje pozarządowe są trwałym elementem współczesnego rynku. Sukces podejmowanych przez nie działań zależy także od stosowania w praktyce filozofii marketingu, skutecznej komunikacji marketingowej, sprawnego wykorzystywania narzędzi marketingowych. (fragment tekstu)

The subject matter of the presented in the article deliberations are the trade's adaptive possibilities under the conditions of variable market determinants. The dynamics of market processes poses particular requiremnets to the trade enterprise, which is a link connecting the main partners of turnover - producers and final users/consumers of goods and services. The tendencies point out to a growing role of trade that frees itself of the pressure of producer (a passive distributor) and transforms into an active participant of production processes. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ayers J.B., Odegaard M.A., Retail Supply Chain, Auerbach Publications, Boca Raton 2008, s. 5.
  2. Ciesielski M., Długosz J., Strategie łańcuchów dostaw, PWE, Warszawa 2010.
  3. Laskowska-Rutkowska A., Kierunki rozwoju łańcuchów dostaw, www.ilogistyka.pl.
  4. Lee H.L., 2001, Ultimate Enterprise Value Creation Using Demand-Based Management, Standford Global Supply Chain SGSCMF-W1-2001, "Management Forum".
  5. Orlicky J., Planowanie potrzeb materiałowych - nowy styl sterowania produkcją i zapasami, PWE, Warszawa 1981.
  6. Rutkowski K., Pozwól klientowi napędzać łańcuch dostaw twojej firmy, Nowe trendy zarządzania, "Harvard Business Review".
  7. Sławińska M. red., Modele biznesu w handlu detalicznym, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2010.
  8. Stieglitz A., Die Reorganization handelsogistiscer Versorgungsketten, Husverlag, München 1999, s. 46.
  9. Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1998, s. 62 i nast.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu