BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pomykała Halina (Uniwersytet Łódzki, doktorantka)
Tytuł
Rola procesów w modelu przedsiębiorstwa
Źródło
Problemy Jakości, 2012, nr 12, s. 14-18, rys.
Słowa kluczowe
Procesowe podejście do zarządzania, Model przedsiębiorstwa, Modele biznesowe
Process-oriented approach, Model of enterprise, Business models
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Budując model przedsiębiorstwa istotne jest połączenie spojrzenia zarówno z punktu widzenia modelu biznesowego organizacji, jak i modelu operacyjnego. Elementem umożliwiającym takie połączenie obu obszarów jest spojrzenie na działania organizacji. Z jednej strony określają one łańcuch wartości organizacji w powiązaniu z wymogami otoczenia, z drugiej strony umożliwiają określenie sposobu organizacji zasobów zapewniającego jej elastyczność i możliwość skutecznej realizacji celów. (abstrakt oryginalny)

The article aims to systematize the discussion on the process role in companies. The various concepts for building the Enterprise Model often refer to processes or activities of a firm as one of its essential element, however, the role of the processes is not clearly determined. Through presentation of some theories on the Enterprise Model the author attempts to show the understanding of process approach position in organisations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brzóska J., 2009, Innowacyjny model biznesowy - podejście praktyczne, http://dlafirmy.info.pl/2940_innowacyjny_model_biznesowy_podejscie_praktyczne.htm, s. 1.
  2. Harmon P., Business Process Change, Morgan Kaufman Publishers, New York 2007, s. 26-28, 195.
  3. Hatten K.J., Rosenthal S.R., 1999, Managing the Process-Centred Enterprise, "Long Range Planning", vol. 32, nr 3, s. 293-310.
  4. Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002, s. 97-100, 134.
  5. Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych, HELION, Gliwice 2012, s. 18-44.
  6. Pomykała H., 2011, Pojęcie i rola architektury procesów, "Problemy Jakości", nr 12, s. 24.
  7. Porter M.E., Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, New York 1999.
  8. Ross J.W., Weill P., Robertson D.C., Architektura korporacyjna jako strategia, Studio Emka, Warszawa 2010, s. 26-33, 35, 49-53.
  9. Rummler G.A., Brache A.P., Improving Performance: How to Manage the White Space on the Organisation Chart, Jossey-Bass, New York 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu