BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gębczyńska Alicja (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu), Bujak Andrzej (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)
Tytuł
Analiza wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009 w zakresie zarządzania procesami
Analysis of the Process Management Requirements Provided in the PN-EN ISO 9001:2009 Standard
Źródło
Problemy Jakości, 2012, nr 12, s. 19-24, tab., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie procesami, Normy ISO, Procesowe podejście do zarządzania, Normy ISO 9001
Process management, ISO International Standards, Process-oriented approach, ISO 9001
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest wskazanie i interpretacja wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009 nawiązujących do podejścia procesowego. Zidentyfikowane wymagania zostały przyporządkowane do poszczególnych etapów i działań składających się na zarządzanie procesami. Analiza wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009 pozwoliła na wskazanie które etapy i działania z tego zakresu znajdują odzwierciedlenie w normie, a do których norma się nie odwołuje. (fragment tekstu)

Process approach is an increasingly common trend in Polish enterprises. The foregoing may result from a growing number of certified quality management systems which require that the process approach is implemented. A significant problem encountered while implementing the process approach is appropriate process management. The purpose of the article has been to discuss individual requirements of the ISO 9001:2009 standard pertaining to the process approach implementation and, based on their analysis, to indicate the actions that need to be complemented in order to efficiently manage processes in an enterprise. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bitkowska A., Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie, VIZJA PRESS&IT, Warszawa 2009.
  2. Dojrzałość procesowa polskich organizacji, raport przygotowany przez serwis PROCESOWCY.PL, Marzec 2010.
  3. Gębczyńska A., Bujak A., Wykorzystanie skali stanów względnych do oceny skuteczności procesów, Zeszyty Naukowe WSB we Wrocławiu nr 11, Wrocław 2009.
  4. Gruchman G.B., 2002, Zarządzanie procesami i wyniki firmy - dowody oraz wnioski, www.gruchman.pl/20002002/cor-mack_Internet.htm.
  5. Norma PN-EN ISO 9001:2009 Systemy zarządzania jakością. Wymagania, PKN, Warszawa 2009.
  6. Nowosielski S., Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu