BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalska-Styczeń Agnieszka (Politechnika Śląska)
Tytuł
Model uwzględniający predyspozycje przedsiębiorstwa do interakcji oparty na automatach komórkowych
Model Based on Cellular Automata Taking Into Consideration the Readiness of a Company to Interaction
Źródło
Studia Ekonomiczne / Akademia Ekonomiczna w Katowicach, 2008, nr 50, s. 37-42, rys., bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowanie metod matematycznych w ekonomii i zarządzaniu
Słowa kluczowe
Model przedsiębiorstwa, Współpraca przedsiębiorstw, Wizerunek przedsiębiorstwa
Model of enterprise, Enterprises cooperation, Company image
Uwagi
summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule przedsiębiorstwo decyduje, czy wejść w interakcję z innym przedsiębiorstwem opierając się na wiedzy zdobytej o nim poprzez wcześniejszą interakcję oraz korzystając z informacji dodatkowych dostępnych na rynku dotyczących tego przedsiębiorstwa. Są to sygnały, które dane przedsiębiorstwo wysyła tworząc swój wizerunek na rynku.(fragment tekstu)

In this paper a model of interaction between companies has been described. In the considered model interacting companies can transmit various signals indicating their probable behaviour during the interaction (e.g. advertisements). In order to perform the simulation the cellular automata are used. Simulations are performed using the functions available in the program Mathematica 4.0. It turns out that if the number of interactions of a company with other companies is small, the range of information they have got on it is also insignificant, which lowers its chance for interaction. Higher values of the signal sent by the company increase the probability of interaction. Moreover, the higher the value of the signal is the more significant the importance of a given company behaviour is. Companies known in the market have greater chance for interaction but during the interaction, they have to be careful about their behavior as it will be assessed in a more critical way. The results of the simulation were confirmed by the surveys conducted among people running small and medium-size companies.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Drwal G., Grzymkowski R., Kapusta A, Słota D.: Mathematica 4. Wydawnictwo Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, Gliwice 2000.
  2. Gaylord R.J., D'Andria L.J.: Simulating Society. Springer-Verlag, New York 1998.
  3. Kieżel E.: Konsument i jego wybory rynkowe. AE, Katowice 2002.
  4. Kułakowski K.: Automaty komórkowe. AGH w Krakowie, Ośrodek Edukacji Niestacjonarnej, Kraków 2000.
  5. Straffin P.D.: Teoria gier. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2001.
  6. Wolfram S.: A New Kind of Science. Wolfram Media, Inc. 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8603
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu