BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ogonowska Agnieszka (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie; Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie)
Tytuł
Telewizja po telewizji...? : wybrane perspektywy analizy
Źródło
Zeszyt Naukowy / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, 2011, nr 22, s. 35-47
Słowa kluczowe
Telewizja, Reklama telewizyjna, Technologia komunikowania, Rozwój technologiczny
Television, Television advertising, Communication technology, Technological development
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono kluczowe problemy związane z rozwojem współczesnej telewizji, która - kiedy rozważamy formy doświadczenia telewizyjnego - przestaje być zjawiskiem monolitycznym. Jej rozwój przebiega w kontekście dynamicznego rozwoju innych technologii komunikacyjnych: Internetu oraz telefonii komórkowej, które w znaczący sposób wpływają na przemiany zachowań użytkowników sfery medialnej. (abstrakt oryginalny)

In the presented article there are some descriptions of key issues connected with the development of contemporary television. When we take into consideration many forms of television experiences we find out that this medium is not any more a monolitic phenomenon. Its evolution takes place in context of dynamic improvement of other technologies of communication, such as: internet and mobile phones. These technologies determine their users 'behavior in media sphere. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Bibliografia
Pokaż
  1. Ogonowska A., 2011, Twórcze metafory medialne, Kraków.
  2. Lotz A. 2011, Zrozumieć telewizję u progu ery postsieci, [w:] Zmierzch telewizji?, Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa, s. 94.
  3. Newcomb H. M., Hirsch P. M., 1997, Telewizja jako forum kultury, [w:] A. Gwóźdź, red., Pejzaże audiowizualne. Telewizja. Wideo. Komputer, Kraków, s. 98.
  4. Kompare D., 2011, Publikując przepływ. Zestawy DVD a zmiana koncepcji TV, [w:] Zmierzch telewizji. Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa.
  5. Lotz A., 2011, Zrozumieć telewizję u progu ery postsieci [post-network era], [w:] Zmierzch telewizji?, Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa s. 85.
  6. Newcomb H. M., P. M. Hirsch, 1997, Telewizja jako forum kultury, tł. J. Mach, [w:] A. Gwóźdź, red., Pejzaże audiowizualne. Telewizja. Wideo. Komputer, Kraków, s. 91-108.
  7. Jenkins H., 2007, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa.
  8. José van Dijck, 2011, Telewizja 2.0: YouTube i narodziny nadawania domowego (homecasting), [w:] Zmierzch telewizji?, Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa, s. 308-309.
  9. Manovich L., 2006, Język nowych mediów, tł. P. Cypryański, Warszawa.
  10. Levinson P., 2006, Miękkie ostrze, czyli historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, tł. H. Jankowska, Warszawa.
  11. Kurz I., 2010, "I got you tube". Kino a serwis YouTube.com - odmiany kinofilii, [w:] A. Gwóźdź, red., Pogranicza audiowizualności. Parateksty kina, telewizji i nowych mediów, Kraków.
  12. Cardwell S., 2011, Czy telewizja jakościowa jest dobra? Różnice gatunkowe, oraz kłopotliwa kwestia krytycznego osądu, [w:] Zmierzch telewizji?, Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa.
  13. Mittell J., 2011, Oglądanie telewizji, [w:] Zmierzch telewizji?, Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa, s. 23-24.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-659X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu