BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łukasiński Wiesław (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Tytuł
Rola zarządzania w kształtowaniu jakości produktu regionalnego i tradycyjnego
Role of Management in Shaping Quality of the Regional and Traditional Product
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2010, nr 1, s. 9-15
Słowa kluczowe
Produkty regionalne, Jakość produktów żywnościowych, Oznakowanie produktów spożywczych, Zarządzanie jakością
Regional product, Food quality, Food labeling, Quality management
Uwagi
summ., rez.
Abstrakt
Produkty regionalne i tradycyjne objęte procesem zarządzania jakością są szansą zachowania ich pierwotnych właściwości i wymaganych norm bezpieczeństwa. Unijna polityka jakości w zakresie żywności koncentruje się na promocji i ochronie oryginalności regionalnych i tradycyjnych produktów, które cechuje ścisłe określenie pochodzenia geograficznego i specyficzna jakość wynikająca z tradycyjnego sposobu wytwarzania. W celu zachowania optymalnej jakości produktów, odpowiedniej reputacji i marki UE zabezpiecza je poprzez rejestrację i ochronę nazw regionalnych i tradycyjnych produktów żywnościowych, które w UE są traktowane jak dobro wyjątkowe i niepowtarzalne dziedzictwo kulturowe całego kontynentu. (fragment tekstu)

The objective of the paper is presentation of the subject matters of the regional and traditional product, presentation of developments in perception thereof, and pointing out to the importance of development of the market for product of such a type in Poland upon its membership in the European Union as well as management of its quality. There is discussed the notion of regional and traditional product, there is presented the list of Polish products seeking for EU protection and there are presented opportunities related to development of the market for regional and traditional products for Poland's agriculture. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dolatowski Z.J., Kołożyn-Krajewska D., Tradycyjne i regionalne technologie oraz produkty w żywieniu człowieka, PTTŻ, Kraków 2008.
  2. Figiel A., Etnocentryzm konsumencki. Produkty krajowe czy zagraniczne, PWE, Warszawa 2004.
  3. Górecka A., 2007, Polska zabiega o ochronę swoich specjałów, "Przemysł Spożywczy", nr 9.
  4. Jasiński J., 2003, Lepiej dla producentów czy dla konsumentów, "Rzeczpospolita", nr 168.
  5. Produkty tradycyjne i regionalne, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa, Warszawa 2004.
  6. Russak G., Tradycja na polskim stole, MRiRW, Warszawa 2005.
  7. www.agro-smak.org.pl.
  8. www.minrol.gov.pl.
  9. www.money.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu