BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ekelund Bjørn Z. (Human Factors AS, Oslo), Pluta Piotr (Human Factors AS, Oslo)
Tytuł
Diversity Icebreaker - trening elastycznego zarządzania różnorodnością
Diversity Icebreaker - Training of Flexible Diversity Management
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012, nr 249, s. 263-272, bibliogr. 19 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Sukces w zarządzaniu kadrami : elastyczność w zarządzaniu kapitałem ludzkim. T. 2, Problemy zarządczo-psychologiczne
Słowa kluczowe
Zarządzanie różnorodnością, Zasoby ludzkie
Diversity management, Human resources
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Niestabilność otoczenia firm wzmaga obecnie potrzebę elastyczności, także w obszarze human resources (HR). Zwraca się tu uwagę na takie elementy, jak: elastyczność behawioralną i szeroki zakres umiejętności i kompetencji pracowników [Bhattacharya et al. 2005]. Organizacje stają się również coraz bardziej zróżnicowane wewnętrznie, co jeszcze pogłębia tę potrzebę. W tej pracy prezentujemy narzędzie Diversity Icebreaker - koncepcję szkoleniową, która może wywrzeć korzystny wpływ na różne elementy elastycznego zarządzania HR, szczególnie przez wprowadzenie klimatu akceptacji i poprawę komunikacji między pracownikami.(abstrakt oryginalny)

The instability of the external environment of organizations is putting the need for flexibility forth, also in the field of human resources (HR), where qualities such as behavioural flexibility and an array of accessible skills are being emphasized [Bhattacharya et al., 2005]. Moreover, the organizations are becoming more diversified internally, as the workforce structure changes, which further advance the need for flexibility. In this paper we suggest how training in flexible HR management could answer some of these external and internal challenges. We present the Diversity Icebreaker - a training concept, which we believe has a positive impact on various elements of HR flexibility primarily via introduction of acknowledgement and improvement of communication.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Anderson N.R., West M.A., Measuring climate for work group innovation: Development and validation of the team climate inventory, "Journal of Organizational Behavior" 1998, vol. 19, iss. 3.
  2. Belbin M., Management Teams: Why they suceed or fail?, Heinemann, Oxford 1981.
  3. Bhattacharya M., Doty D.H., The Effects of Flexibility in Employee Skills, Employee Behaviour, and Human Resource Practices on Firm Performance, "Journal of Management" 2005 vol. 31, no 4.
  4. Ekelund B.Z.., The application of a model which integrates market segmentation and psychological theories to change energy consumption in households, Dissertation MBA, Henley Management College/Brunel University, London 1997.
  5. Ekelund B.Z., Langvik E., Diversity Icebreaker. How to Manage Diversity Processes, Human Factors AS, Oslo 2008.
  6. Fellenz M.R., Flexibility in Management Theory: Towards Clarification of an Elusive Concept, Retrieved from http://ssrn.com/abstract=1098111, 2000.
  7. Harrison D.A., Price K.H., Bell M.P., Beyond relational demography: Time and the effects of surfaceand deep-level diversity on work groupd cohesion, "Academy of Management Journal" 1998, vol. 45.
  8. Heider F., The psychology of interpersonal relations, Wiley, New York 1958.
  9. Hofstede F., Culture's consequences. 2nd edition, Sage Publ., Thousand Oaks 2001.
  10. Jackson S.E., Joshi A., Erhardt N., Recent research on team and organizational diversity. SWOT analysis and implications, "Journal of Management" 2003, vol. 29.
  11. Margerison Ch., McCann D., Team management: Understanding how people work together, Business Library, Melbourne 1991.
  12. Milliken F.J., Martins L.L., Searching for common threads: understanding the multiple effects of diversity in organizational groups, "Academy of Management Review" 1996, vol. 21.
  13. Moscovici S., The phenomenon of social representations, [w:] Social representations, eds. R.M. Farr, S. Moscovici, Cambridge University Press, Cambridge 1984.
  14. Rogers C.R., Client-centered therapy. It's current practice, implicaions and theory, Houghton, Mifflin, Boston 1951.
  15. Sanchez R., Strategic flexiblity in product competition, "Strategic Management Journal" 1995, vol. 16.
  16. Smith P.B., Anderson J.A., Ekelund B.Z., Graversen G., Ropo A., In Search of Nordic Management Styles, "Scandinavian Journal of Management" 2003, vol. 19.
  17. West M.A., Effective teamwork. Practical lessons from organizational research, Blackwell Publishing 2004.
  18. Williams K.Y., O'Reilly III C.A., Demography and diversity in organizations. A review of 40 years of research, "Research in Organizational Behavior" 1998, vol. 20.
  19. Wright P.M., Snell S.A., Toward a unifying framework for exploring fit and flexibility in strategic Human Resources management, "Academy of Management Review" 1998, vol. 23, no 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu