BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sojkin Bogdan (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Tytuł
Etap wprowadzania w cyklu życia produktu
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2003, nr 31, s. 7-17, rys.
Słowa kluczowe
Produkt na rynku, Cykl życia produktu, Nowe produkty, Produkt, Innowacyjność produktu, Innowacje
Product on the market, Product life cycle, New products, Product, Product innovation, Innovations
Abstrakt
Celem artykułu jest pokazanie roli, miejsca, znaczenia i determinant fazy wprowadzania produktu na rynek oraz implikacji, które są szczególnie ważne dla produktu, firmy i rynku w dalszych etapach rynkowego życia produktu. Pokazano wpływ determinant na jej przebieg oraz związki tej fazy z etapami zarówno poprzedzającymi, jak i następującymi w kontekście procesu zarządzania produktem w przedsiębiorstwie i na rynku. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baker M., Hart S., Product Strategy and Management, Prentice Hall, London 1999, s. 92-101.
  2. Booz, Allen, Hamilton, Management of New Products, Booz, Allen and Hamilton, New York 1968.
  3. Booz, Allen, Hamilton, New Products Management for 1980s, Booz, Allen and Hamilton, New York 1982.
  4. Catry B., Chevalier M., Market Share and Product Life Cycle, "Journal of Marketing", October 1974.
  5. Cook V., Poli R., Validity of the Product Life Cycle, "Journal of Business of the University of Chicago", October 1969.
  6. Cooper R.G., Winning at New Products, Addison-Wesley Publishing Company, Reading 1986.
  7. Cox, Jr., W., Product Life Cycles as Market Models, The University of Chicago Press, October 1967.
  8. Day G., The Product Life Cycle: Analysis and Applications Issues, "Journal of Marketing", Fall 1981, vol. 45, s. 60-67.
  9. Dhalla N., Yuspah I., Forget the Product Life Cycle, "Harvard Business Review", January-February 1975.
  10. Hutt M.D., Speh T.W., Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr przemysłowych, WN PWN, Warszawa 1997, s. 366-369.
  11. Lambin J.J., Strategiczne zarządzanie marketingiem, WN PWN, Warszawa 2001, s. 201, 252-256.
  12. Levitt T., Exploit the Product Life Cycle, "Harvard Business Review", November-December 1965.
  13. Reeder R.R., Brierty E.G., Reeder B.H., Industrial Marketing. Analysis, Planning and Control, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1991, s. 255.
  14. Wasson Ch.R., The Importance of the Product Life Cycle to the Industrial Marketer, "Industrial Marketing Management" 1976, no. 5, s. 299-308.
  15. Wind Y.J., Product Policy: Concept, Methods and Strategy, Addison Wesley, Reading 1982.
  16. Zarządzanie produktem, pod red. B. Sojkina, PWE, Warszawa 2003, s. 162-164.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu