BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ratajczyk Piotr (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Tytuł
Potrzeby informacyjne w fazie wprowadzania produktu na rynek
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2003, nr 31, s. 18-39, rys., tab.
Słowa kluczowe
Nowe produkty, Produkt na rynku, Potrzeby informacyjne, Cykl życia produktu, Produkt, Testowanie produktów
New products, Product on the market, Information needs, Product life cycle, Product, Product testing
Abstrakt
Ryzyko stanowi immanentny element prowadzenia działalności gospodarczej, który w obliczu dynamicznych zmian zachodzących w skali zarówno kraju, jak i całego świata stawia przed menedżerami nowe wyzwania, komplikując dotychczasowy sposób podejmowania decyzji, weryfikując bezwzględnie stare nawyki, przyzwyczajenia i rutynę. Decyzje w zakresie kształtowania portfela produktowego firmy stanowią bardzo ważny obszar jej aktywności, będący wyrazem dojrzałości rynkowej i prezentujący potencjał rynkowy firmy. Istotnym czynnikiem w konkurencji rynkowej stał się czas, który w różnych aspektach przyczynił się do stworzenia nowego wymiaru konkurencji: wyścigu o rynek (time to market) oraz momentu wejścia na rynek (timing). W dzisiejszych czasach nie wystarczy mieć już tylko dobry pomysł na produkt i być pierwszym na rynku, najważniejsze jest to, kto pierwszy znajdzie na ten produkt rynek i klienta (second but better). (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hollensen S., Global Marketing. A Market-Responsive Approach, Prentice Hall, 1998, s. 350, 352, 354.
  2. Kelly K., Nowe reguły nowej gospodarki. Dziesięć przełomowych strategii dla świata połączonego siecią, WIG-Press, Warszawa 2001, s. 42-43.
  3. Kramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 1996, s. 172.
  4. Kraushar P., Rozwój i wprowadzanie na rynek dóbr konsumpcyjnych, w: Podręcznik marketingu, red. M.J. Thomas, WN PWN, Warszawa 1998.
  5. Luck D., Rubin S., Marketing Research, Englewood Cliffs, Prentice Hall, 1987.
  6. McGrath M.E., Product Strategy for High Technology Companies, McGraw-Hill, New York 2002, s. 8.
  7. Oleński J., Ekonomika informacji, PWE, Warszawa 2001, s. 23.
  8. Palmer A., Worthington I., The Business and Marketing Environment, McGraw-Hill, 1992 s 227.
  9. Penc J., Leksykon biznesu, Agencja Wydawniczo-Poligraficzna "Placet", Warszawa 1997, w: www.biblioteka.onet.pl.
  10. Penc-Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999, s. 45.
  11. Porter M.E., On Competition, Harvard Business School Press, 1998, s. 85.
  12. Trout J., Rivkin S., Wyróżniaj się lub zgiń, IPS Press, Warszawa 2000, s. 16.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu