BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Witczak Joanna (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Tytuł
Marketingowy charakter nazwy nowego produktu
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2003, nr 31, s. 57-73, rys., tab.
Słowa kluczowe
Nowe produkty, Identyfikacja produktu, Cechy produktu, Promocja produktu, Reklama, Innowacyjność produktu, Produkt, Marketing produktu
New products, Product identification, Product features, Product promotion, Advertising, Product innovation, Product, Product marketing
Abstrakt
Niezwykle istotnym elementem każdego produktu jest jego nazwa. Historia polskiego i światowego biznesu pokazała już wielokrotnie, iż dobra nazwa bardzo często wpływa czy też wręcz decyduje o sukcesie rynkowym konkretnego wyrobu bądź firmy. Tak już jest, że łatwiej zapamiętać jedną nazwę niż wszystkie różne cechy produktu. To właśnie nazwa jest elementem tak często powtarzanym w reklamach i od niej w dużym stopniu zależy efekt działań promocyjnych firmy. Wywołująca nieporozumienia lub też źle kojarząca się nazwa może prowadzić do niepowodzeń opatrzonego nią produktu. Z tego względu tak ważne jest dopracowanie wszystkich elementów związanych z wprowadzaniem nowych produktów, również niedocenianej często nazwy. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
  2. Ambler T., Marketing od A do Z, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  3. de Chernatony L., McDonald M.H.B., Creating Powerful Brands, Butterworth-Heinemann, Oxford 1994.
  4. Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.
  5. Mruk H., Rutkowski I.P., Strategia produktu, PWE, Warszawa 2001.
  6. Murphy J.M., Branding - A Key Marketing Tool, Macmillan, Houndmills 1993.
  7. Urbanek G., Marketingowe i prawne aspekty wyboru nazwy dla marki, "Marketing i Rynek" 1996, nr 3.
  8. Zboralski M., Nazwy firm i produktów, PWE, Warszawa 2000.
  9. Zboralski M., Nomen omen, czyli jak nazwać firmę i produkt, Business Press, Warszawa 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu