BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kall Jacek (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Tytuł
Instrumenty promocji sprzedaży wykorzystywane we wprowadzaniu na rynek nowego produktu
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2003, nr 31, s. 101-110, tab.
Słowa kluczowe
Promocja, Formy promocji, Promocja produktu, Nowe produkty, Promocja sprzedaży, Promocja handlowa, Promocja konsumencka, Produkt na rynku
Promotion, Promotion forms, Product promotion, New products, Selling promotion, Commercial promotion, Consumer promotion, Product on the market
Abstrakt
Nowy produkt, który trafia na rynek, z reguły napotyka wiele przeszkód, co tłumaczy generalnie niski odsetek nowości, jakie ostatecznie odnoszą sukces sprzedażowy. Pomijając z natury wrogich konkurentów i nie w pełni przekonanych dystrybutorów, wiele nowych produktów natrafia na barierę technologiczną (nie do końca opracowany produkt lub technologia jego wytwarzania), infrastrukturalną (ograniczone możliwości techniczne wykorzystania produktu) lub behawioralną (nieprzygotowanie konsumenta na przyjęcie produktu). Sprzymierzeńcem innowatora, który wprowadza nowy produkt na rynek, jest ciekawość konsumentów i ich nieposkromiona gotowość wypróbowywania wszystkiego, co nowe. Aby jednak proces ten przyspieszyć, warto sięgnąć po niektóre narzędzia promocji, które mogą okazać się nieocenione w budowaniu sukcesu nowego produktu na rynku. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baker M., Hart S., Product Strategy and Management, Prentice Hall Europe, London 1999, s. 387-389.
  2. Gedenk K., Neslin S.A., The Role of Retail Promotion in Determining Future Brand Loyalty: Its Effect on Purchase Event Feedback, "Journal of Retailing", Winter 1999.
  3. Hiam A., Specjalista ds. marketingu, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000, s. 302.
  4. Hipersztuka handlowania, "Profit", październik 2001.
  5. Kall J., Promocja sprzedaży, czyli jak sprzedać więcej, Business Press, Warszawa [1995], s. 81, 121-210.
  6. Keller K.L., Strategic Brand Management - Building, Measuring and Managing Brand Equity, Prentice Hall, New Jersey 1998, s. 33, 36-37, 188, 190, 240.
  7. Schultz D.E., Barnes B.E., Strategic Brand Communication Campaigns, NTC Business Books, Lincolnwood 1999, s. 246, 248-252, 258, 265-272.
  8. Schultz D.E., Robinson W.A., Petrison L.A., Sales Promotion Essentials - The 10 Basic Sales Promotion Techniques... and How to Use them, NTC Business Books, Lincolnwood 1993, s. 168.
  9. Shaw R., Nowe spojrzenie na marketing, Studio EMKA, Warszawa 2001, s. 110.
  10. Smith P.R., Marketing Communications - An Integrated Approach, Kogan Page, London 1996, s. 30.
  11. Spethmann B., Is Advertising DEAD?, "Promo", wrzesień 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu