BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Urbaniak Maciej (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Tytuł
Zarządzanie produktami wysokiej techniki w fazie wprowadzania na rynek : uwarunkowania marketingu dóbr produkcyjnych
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2003, nr 31, s. 111-125, rys., tab.
Słowa kluczowe
Zarządzanie produktem, Wysoka technika, Nowe produkty, Produkt na rynku, Marketing produktu, Innowacyjność produktu, Zachowania konsumenta, Preferencje konsumenta
Product management, High technique, New products, Product on the market, Product marketing, Product innovation, Consumer behaviour, Consumer preferences
Abstrakt
Rozwój gospodarczy jest uwarunkowany dynamicznymi zmianami postępu technicznego, zwłaszcza w obrębie produktów wysokiej techniki. Poziom przemysłu wysokiej techniki niewątpliwie świadczy o tym, że dana gospodarka osiągnęła wysoki stopień rozwoju. Dostawcy dóbr wysokiej techniki, chcąc osiągnąć przewagę konkurencyjną, intensyfikują prace projektowe na tymi produktami, skracając znacznie cykle rozwojowe innowacji, by osiągnąć przez to miano lidera technologicznego. Biorąc pod uwagę szybkość zmian w otoczeniu przedsiębiorstw, moment wprowadzenia na rynek nowego produktu wysokiej techniki powinien być dokładnie zaplanowany, a założenia strategii technologicznej i marketingowej firmy muszą być zsynchronizowane. Jeżeli produkt wysokiej techniki w ciągu 12 miesięcy od momentu wprowadzenia na rynek osiągnie sukces, to jest bardziej prawdopodobne, iż w najbliższych latach firmie łatwiej będzie wprowadzić inne rozwiązania z tej samej grupy wyrobów. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Beard Ch., Easingwood Ch., New Product Launch, s. 87-103.
  2. Bradley F., Country-Company International Effects and Supplier Preferences among Industrial Buyers, "Industrial Marketing Management" vol. 30, November 2001, no. 6, s. 511-524.
  3. Davies W., Brush K.E., High-Tech Industry Marketing: The Elements of a Sophisticated Global Strategy, "Industrial Marketing Management" vol. 26, January 1997, no. 1, s. 1-13.
  4. Frobose M., Kaapke A., Marketing - eine praxiorientierte Einfuhrung mit Fallbeispielen, Campus Verlag, Frankfurt a. M. 1998, s. 107.
  5. Hutt M.D., Speh Th.W., Business Marketing Management - A Strategic View of Industrial and Organizational Market, Harcourt College Publishers, Orlando 2001, s. 299-302.
  6. Lynn G.S., Abel K.D., Valentine W.S., Wright R.C., Key Factors in Increasing Speed to Market and Improving New Product Success Rates, "Industrial Marketing Management" vol. 28, July 1999, no. 4, s. 319-326.
  7. Lynn G.S., Schnaars S.P., Skov R.B., Survey of New Product Forecasting Practices in Industrial High Technology and Low Technology Business, "Industrial Marketing Management" vol. 28, November 1999, no. 6, s. 565-571.
  8. Moller K., Rajala A., Organizing Marketing in Industrial High-Tech Firms - The Role of Internal Marketing Relationship, "Industrial Marketing Management" vol. 28, September 1999, no. 2, s. 521-535.
  9. Nebenzahl I.D., Jaffe E.D., Measuring the Joint Effect of Brand and Country. Image in Consumer Evaluation of Global Products, "International Marketing Review" vol. 13, 1996, no. 4, s. 5-22.
  10. Nebenzahl I.D., Jaffe E.D., Shlomo S.I., Towards a Theory of Country Image Effect on Product Evaluation, "Management International Review" vol. 37, 1997, no. 1, s. 27-49.
  11. Nijssen E., Frambach R.T., Determinants of the Adoption of New Product Development Tools by Industrial Firms, "Industrial Marketing Management" vol. 29, March 2000, no. 2, s. 121-131.
  12. Nowakowski M.K., Szymoniuk B., Marketing produktów high-tech, "Marketing i Rynek" 1998, nr 8/9, s. 13-20.
  13. Ozer M., Information Technology and New Product Development - Opportunities and Pitfalls, "Industrial Marketing Management" vol. 29, September 2000, no. 5, s. 387-396.
  14. Popławski W., Mechanizmy procesów innowacyjnych w rozwoju przemysłów wysokiej techniki (Studium doświadczeń krajów wysoko rozwiniętych), Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 1995, s. 38, 46-47.
  15. Roberts E.B., Senturia T.A., Globalization the Emerging High-Technology Company, "Industrial Marketing Management" vol. 25, November 1996, no. 6, s. 491-506.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu