- Autor
- Baruk Agnieszka Izabela (Akademia Rolnicza w Lublinie)
- Tytuł
- Czas i jego znaczenie w osiąganiu przewagi konkurencyjnej
Time and Its Role in Gaining Competitive Advantage - Źródło
- Zarządzanie Przedsiębiorstwem / Polskie Towarzystwo Zarządzania Produkcją, 2004, nr 2, s. 11-14, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie czasem pracy, Przewaga konkurencyjna, Kultura organizacyjna
Working time management, Competitive advantage, Organisational culture - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Czas i jego rolę w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem należy zdaniem autorki rozpatrywać w dwóch ujęciach, uwzględniając charakter działań podejmowanych przez firmę: zewnętrznym i wewnętrznym. Umiejętność efektywnego organizowania czasu pracy wewnątrz organizacji, zarówno w wymiarze jednostkowym (w odniesieniu do poszczególnych pracowników wykonawczych i menedżerów) jak i zespołowym, stanowi o zdolności szybszego niż firmy konkurencyjne rozwijania produktów, ich komercjalizacji itp. a tym samym zaspokajania potrzeb nabywców poprzez wcześniejsze dostarczenie im określonych wartości materialnych i niematerialnych w porównaniu z innymi przedsiębiorstwami, co pozwala zdobyć i utrzymać pozycję lidera rynkowego. Chociaż niewątpliwie wiąże się to z ponoszeniem relatywnie znacznie większego ryzyka jest jednak warunkiem skutecznego rywalizowania na rynku, kreowania wizerunku nowoczesnego przedsiębiorstwa oraz jego długookresowego rozwoju. (fragment tekstu)
In this paper time was presented as determinant of success of a contemporary enterprise. The authoress paid attention to the conception of competing by time and described different marketing strategies which are determined by mentioned factor. In the next part of this article the main factors influencing on effectiveness of time management were presented: organizational culture, model of communication in an enterprise and character of personnel policy. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Baruk A.: Nowoczesna strategia marketingowa. Aspekty strukturalne i procesowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Deal T. A., Kennedy A. A.: Corporate Cultures, Reading Mass, Addison-Wesley, 1982.
- Laskowska A.: Czas jako element konkurencyjności przed-siębiorstwa. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa nr 12, 2000.
- Miles R. E., Snow Ch. C: Organizational Strategy, Structure and Process, McGraw-Hill, New York 1978.
- Robbins S. P: Organizational Behaviour. Concepts, Controversies and Applications. Prentice-Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 1991.
- Rudolf T., Wróblewski J.: Strategie innowacji. Dobre praktyki zarządzania w polskich przedsiębiorstwach, Kongres Teleinfo 2003.
- Schein E. H.: Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco 1985.
- Steinmann H., Schreyögg G.: Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1995.
- Stoner J. A. F., Wankel Ch.: Kierowanie, PWE, Warszawa 1992.
- Treacy M., Wiersema F.: The Discipline of Market Leaders, Addison-Wesley, New York 1995.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1643-4773
- Język
- pol