BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Milic-Czerniak Róża (Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach)
Tytuł
Nowoczesne technologie w systemach informacji marketingowej
Modern Technologies in Marketing Information Systems
Źródło
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2011, z. nr 23, s. 148-160, bibliogr. 21 poz.
Słowa kluczowe
Nowe technologie, System informacji marketingowej, Hurtownie danych, Analiza danych, Proces podejmowania decyzji
High-tech, Marketing Information System, Data warehouse, Data analysis, Decision making process
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono wykorzystywanie zaawansowanych technologii w tworzeniu Systemu Informacji Marketingowej (SIM) przede wszystkim w procesie gromadzenia danych (zintegrowane systemy transakcyjne, Internet, urządzenia elektroniczne w bezpośrednich badaniach marketingowych), jak i przechowywania ich w hurtowniach danych oraz przetwarzania i analizowania, a także w dostarczaniu informacji odbiorcom biznesowym w procesie podejmowania decyzji (systemy zarządzania informacją III generacji - Business Intelligence). SIM umożliwiają zatem szybkie docieranie istotnych informacji do pracowników i klientów w procesie podejmowania decyzji, co stanowi immanentną cechę społeczeństwa informacyjnego. (abstrakt oryginalny)

In the article is showed the using of advanced technologies in creating Marketing Information System (SIM) first of all during the process of data gathering (integrated transactions systems, internet, electronic tools in direct marketing research), as well as in data warehousing and their processing in decision making (management information systems III generation - Business Intelligence, data mining, golden loop). SIM make possible fast delivering of important information in decision making process to managers and customers, that is the main indicator of information society. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Arbitron to Develop 'Pocket People Meter', "Marketing News" z 4 stycznia 1993.
  2. Churchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  3. Jones J.Ph., Jak działa reklama, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  4. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2003.
  5. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2007.
  6. Kramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2004.
  7. Kroeber-Riel W., Meyer-Hentschel G., Werbung. Steuerung des Konsumentenverhaltens. Physica-Verlag, Wuerzburg-Wien 1982.
  8. Maison D., Noga-Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
  9. Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  10. Mazurkiewicz P., Łowienie klientów, czyli wielki bój na karty, "Rzeczpospolita" z 15 lutego 2011.
  11. Milic-Czerniak R., Telemetria jako podstawa badań oglądalności programów telewizyjnych i reklam [w:] Marketingowe badania bezpośrednie - zastosowania, red. R. Milic-Czerniak, Difin, Warszawa 2005.
  12. Papińska-Kacperek J. (red.), Społeczeństwo informacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  13. Pieczykolan R., Informacja marketingowa, PWE, Warszawa 2005.
  14. Surma J., Business Intelligence. Systemy wspomagania decyzji biznesowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  15. Uryniuk J., Nowe rozwiązania - nowe możliwości, "Bank", dodatek IT@Bank 2010, grudzień 2010.
  16. Usługi bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych. Charakterystyka i zagrożenia, UKNF, Warszawa 2010.
  17. www. European Innovation Scoreboard 2009
  18. www.esomar/Global Market Research 2010
  19. www.ptbrio.pl
  20. www. Research.microsoft.com/barc/MediaPresence/MyLifeBits.aspx
  21. Zydel R., Blogi jako źródło informacji o konsumentach, "Brief" 2004, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-5084
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu