BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pleban Bartosz (Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania im. gen. J. Ziętka w Katowicach)
Tytuł
Analiza i porównanie zastosowań chat botów w e-biznesie
Analysis and Comparison of Chat Bots Business Application
Źródło
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2011, z. nr 23, s. 198-208, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Biznes elektroniczny, Handel elektroniczny, Proces podejmowania decyzji, Komputerowe wspomaganie decyzji
e-business, e-commerce, Decision making process, Computer aided decision making
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia problematykę systemów wirtualnych doradców, wspomagających proces podejmowania decyzji w handlu elektronicznym. Porównane zostały dotychczasowe rozwiązania stosowane w Polsce z uwzględnieniem charakterystycznych cech i zastosowań praktycznych. Przedstawione zostały również badania porównawcze ukazujące różnice i działanie wybranych programów. W artykule zaprezentowane są perspektywy rozwoju koncepcji chat botów w e-biznesie z uwzględnieniem oczekiwań użytkowników. (abstrakt oryginalny)

The following article presents issues connected with systems of virtual advisors supporting decision process in e-commerce. The author of the article compares previous solutions implemented in Poland taking into account their specific features and practical applications. Comparative studies have also been presented showing differences and ways the selected programs works. Inside the article the perspectives of development of the chat bots in e-commerce concept have been introduced with user expectations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk J., Ewolucja internetowych botów, "Marketing w praktyce" 2009, nr 1.
  2. Bartnik K., Wirtualny doradca klienta - skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży w e-sklepie? www.ekomercyjnie.pl, dostęp 29.07.2010.
  3. Borkowska A., Inteligentni agenci w handlu elektronicznym, "e-mentor" 2004, nr 5, www.e-mentor.edu.pl
  4. Kasperski J.M., Sztuczna inteligencja, Helion, Gliwice 2003.
  5. Prawie jak człowiek - sztuczna inteligencja w Internecie, "PC Format" 2008, nr 11.
  6. Rutkowski L., Metody i techniki sztucznej inteligencji, PWN, Warszawa 2009.
  7. Sokołowski W., Rynek wirtualnych doradców, http://www.epr.pl
  8. Stanuch M., Chatbot pomaga w zakupach tuszów i tonerów do drukarek, http://biznestrend.pl, dostęp 25.01.2011.
  9. Stanusch M., Dlaczego firmy wdrażają wirtualnych doradców, www.brief.pl
  10. Tyszka T., Falkowski A., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-5084
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu