BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tokarska Maria (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie)
Tytuł
Serwisy Investor Relations źródłem informacji dla inwestorów
Investor Relations Services as a Source of Information about the Company at the Example of Selected WIG20 Companies
Źródło
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2011, z. nr 23, s. 299-311, tab., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Relacje inwestorskie, Inwestor giełdowy, Inwestor indywidualny, Podejmowanie decyzji inwestycyjnych, Serwis internetowy, Spółki giełdowe
Investor relations, Stock exchange investor, Individual investors, Investment decisions, Website, Stock market companies
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu było wskazanie co powinien zawierać (według wskazań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie) idealny serwis WWW Investor Relations, a także analiza serwisów online spółek występujących na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych wchodzących w skład 20 największych spółek - WIG20 jako źródła informacji o spółce dla aktualnych i potencjalnych inwestorów. Z analizy stron Investor Relations wynika, że większość spółek stosuje się do zaleceń GPW znajdujących się na stronie naszmodel.gpw.pl. Większość spółek dobrze informuje swoich, jak i potencjalnych inwestorów o działalności spółki. Nie są to jednak modelowe serwisy internetowe Investor Relations. Wykorzystanie Internetu przez spółkę daje możliwość zrozumienia wielu istotnych aspektów prowadzonego biznesu, wspomaga kształtowanie wizerunku spółki wśród akcjonariuszy, może również w istotny sposób przyczyniać się do zwiększenia zainteresowania spółką. (abstrakt oryginalny)

The article's aim was to identify what perfect website Investor Relations (IR) should include (as indicated by the Stock Exchange in Warsaw - Warsaw Stock Exchange), and analysis of online services companies appearing on the Warsaw Stock Exchange included in the 20 largest companies - WIG20 as a source of information of the company for current and potential investors . From an analysis of the Investor relations site one can notice that most companies conform to the recommendations of the WSE placed on the naszmodel.gpw.pl site. Most companies well inform their and potential investors about the company's operations. But these are not model Investor Relations websites. Internet usage by the company gives you the ability to understand many important aspects of the business, helps to shape the image of company among the shareholders, may also significantly contribute to increased interest in the company. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A Practical Guide to Investor relations, LSE, London 2000.
  2. Bednarek-Michalska B., Oceń jakość informacji elektronicznej, biblioteka.oeiizk.waw.pl
  3. Drażba-Derdej G., Investor relations - giełdowa komunikacja, www.opoka.org.pl
  4. Krug A., Relacje inwestorskie online jako narządzie tworzenia wizerunku spółek giełdowych.: www.piri.pl
  5. Niedziółka D.A., Relacje inwestorskie, PWN, Warszawa 2008.
  6. naszmodel.gpw.pl
  7. www.smi.pl
  8. www.nbs.pl
  9. pl.wikipedia.org
  10. www.niri.org
  11. www.investorwords.com
  12. media2.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-5084
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu