BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kasprzyk Beata (Uniwersytet Rzeszowski)
Tytuł
Aspekty funkcjonowania e-administracji dla jakości życia obywateli
The Aspects of the Functioning E-administration for Quality of Live of Citizens
Źródło
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2011, z. nr 23, s. 343-353, tab., wykr., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Administracja publiczna, Informatyzacja administracji państwowej, e-administracja
Public administration, Computerization of state administration, e-government
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule omówiono wpływ rozwoju nowych technologii w komunikacji obywateli z urzędem poprzez kanał tzw. elektronicznej administracji publicznej. Przedstawiono korzyści i obawy płynące z rozwiązań e-administracji w Polsce. Przeprowadzono także analizę wyników badań empirycznych w Polsce i własnych badań ankietowych (w woj. podkarpackim) dotyczących aspektów wykorzystania e-usług w kontaktach obywateli z administracją publiczną. (abstrakt oryginalny)

In the work an attempt has been made to determine the meaning and impact of information technologies and used ICT tools on the communication between citizen and administration (government to citizens - G2C). There have been made the characteristics of the e-administration which determined by the expansion of modern ICT, as well as by the change of lifestyle of citizens. The growth prospects and analysis of result of empirical research of the e-government in Poland and in the Podkarpacie have been outlined. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dąbrowska A., M. Janoś-Kresło, A. Wódkowski, E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Wyd. Difin, Warszawa 2009.
  2. Ganczar M., Informatyzacja Administracji Publicznej; nowa jakość usług publicznych dla obywateli i przedsiębiorców, Wyd. CeDeWu Sp. z.o.o., Warszawa 2009.
  3. http://cpi.mswia.gov.pl/portal/cpi
  4. http://cpi.mswia.gov.pl/portal/cpi/46/193/ePUAP2.html
  5. http://e-administracja.net/e-administracja/e-administracja-jako-element-spoleczenstwainformacyjnego
  6. http://epuap.gov.pl
  7. http://www.egospodarka.pl/29982,E-administracja-glowne-przeszkody-w-rozwoju,2,20,2.html
  8. http://www.mswia.gov.pl
  9. Sienkiewicz P. (red), Bezpieczeństwo obywateli RP jako czynnik jakości życia, Wyd. AON, Warszawa 2009.
  10. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2006-2010, Informacje i opracowania statystyczne, GUS, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Warszawa 2010.
  11. Szewczyk A. (red), Społeczeństwo informacyjne - problemy rozwoju, Wyd. Difin, Warszawa 2007.
  12. Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2009 r., GUS, Warszawa 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-5084
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu