BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czekańska-Mirek Bożena (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Tytuł
O potrzebie rozwijania kompetencji komunikacyjnej u absolwentów pokolenia Y
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych : perspektywa nauki i biznesu, 2011, s. 163-170, rys., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Kompetencje pracownicze, Rynek pracy, Społeczeństwo oparte na wiedzy, Społeczeństwo informacyjne, Komunikowanie werbalne i niewerbalne, Komunikowanie w internecie, Młodzież, Pokolenie Y
Higher education, Employees competencies, Labour market, Knowledge-based society, Information society, Verbal and non-verbal communication, Communication on the Internet, Youth, Generation Y
Abstrakt
Kim są przedstawiciele pokolenia wchodzącego na rynek pracy ? Narodziny Pokolenia Sieci (Net Generation, Generation Y) ogłosił w 1998 r., a więc na długo przed stworzeniem Google'a, Facebooka, Wikipedii, blogów i portali społecznościowych, kanadyjski badacz Internetu Don Tapscott. Autor twierdził, że już wyedy dorastało pokolenie, dla którego naturalnym środowiskiem był komputer podłączony do Internetu i życie z ręką na klawiaturze. W 2008 r. opublikował wyniki badań przeprowadzone wśród mlodzieży w 12 krajach świata, przedstawiając Pokolenie Sieci jako zamkniętą formację, której najstarsi przedstawiciele dobiegali trzydziestki (urodzeni między 1982-1994). (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. P.Smółka: Kompetencje społeczne, s.36-38.
  2. http/ec.europa.eu (dostęp: 24.05.2011).
  3. B.L.Whorf: Język, myśli i rzeczywistość. KR, Warszawa 2002.
  4. D.F.Drucker: Myśli przewodnie Duckera. MT Biznes, Warszawa 2008.
  5. E.Chmielecka: Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, http://www.nauka.gov.pl (dostep: 24.05.2011).
  6. J.Rifkin: Wiek dostępu. Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2003, s. 105-120.
  7. E.Bendyk: Sieciaki. "Polityka" 2009, nr 2.
  8. J.A.Fazlagicz: Charakterystyka pokolenia Y, http://www.e-mentor (dostęp: 20.05.2011).
  9. K.Krzysztofek: Okno na e-świat. W : Wielka sieć. E-seje z socjologii Internetu. Red. J.Kurczewski. Trio, Warszawa 2006, s. 23-72.
  10. M.Straś-Romanowska: Pożądany nauczyciel w społeczeństwie informacyjnym: specjalista, erudyta czy mistrz ? W : Interdyscyplinarność w nauczaniu języków obcych. Red. R.Kuźmińska. XIV konferencja naukowo-dydaktyczna SJO Politechniki Wrocławskiej. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2010, s. 370-377.
  11. P.Stasiak: Krytyka pustego rozumu. "Polityka" 2010, nr 37.
  12. Białą księga młodzieży polskiej. Dwie prawdy o aktywności. Red. B.Fatyga. HBW Horyzonty, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu